Styczeń
1.My się zimy nie boimy! (2.01.- 5.01.2017r.)
2.Karnawał w przedszkolu?(9.01.- 13.01.2017r.)
3.Kochani Dziadkowie (16.01.- 19.01.2017r.)
4.Zabawy twórcze z gazetą (23.01.-27.01.2017r.)
Zadania z podstawy programowej:
11. Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń.
8. Wychowanie przez sztukę ? muzyka: różne formy aktywności muzyczno-ruchowej (śpiew, gra, taniec).
13. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.
3. Wspomaganie rozwoju mowy oraz innych umiejętności komunikacyjnych dzieci.
7. Wychowanie przez sztukę ? dziecko widzem i aktorem.
15. Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.
9. Wychowanie przez sztukę ? różne formy plastyczne.
Cele operacyjne:
– dz. słucha krótkich opowiadań i wierszy o treści bliskiej dzieciom
?dz. uważnie sucha opowiadań i wierszy przedstawianych przez nauczyciela
-dz. dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie w związku ze zmiana pory roku
-dz. eksperymentuje w trakcie używania różnych materiałów plastycznych
-dz. wykonuje czynności manipulacyjne
-dz. zdobywa nowe doświadczenia plastyczne
-dz. rozwija pomysłowość i kreatywność
-dz. rozwija myślenie przyczynowo- skutkowe
-dz. poznaje właściwości śniegu w czasie zabawy
-dz. wzbogaca wiadomości i zasób słownictwa związanego z okresem karnawału
-dz. rozwija sprawności manualne i koordynację wzrokowo- ruchową
-dz. ćwiczy umiejętność posługiwania się nożyczkami
-dz. posługuje się liczebnikami głównymi
-dz. liczy i porównuje liczebność zbiorów w zakresie 3
-dz. potrafi policzyć 5 i w miarę możliwości więcej elementów
-dz. porównuje liczebność zbiorów, używając określeń: tyle samo, więcej, mniej
-dz. stosuje liczebniki porządkowe w sytuacjach naturalnych i zadaniowych
-dz. nabywa umiejętność klasyfikowania przedmiotów pod względem 2 cech (kształt i kolor)
-dz. próbuje ilustrować treść piosenki ruchem
-dz. uczestniczy aktywnie w zabawach ruchowych ze śpiewem
-dz. rozwija spostrzegawczość oraz pamięć słowną i muzyczną
-dz. uczestniczy aktywnie w zabawach ruchowych ze śpiewem, organizowanych konkursach
-dz.sprawnie porusza się w kole i korowodzie, doskonali umiejętność rytmicznego poruszania się
– dz. uczestniczy aktywnie w zabawach przy akompaniamencie muzycznym
-dz. bierze udział w balu przedszkolnym
-dz. czerpie radość ze wspólnej zabawy, prezentuje swój kostium karnawałowy
-dz. nazywa kolory podstawowe i pochodne
-dz. uczestniczy aktywnie w słuchaniu koncertów muzycznych w przedszkolu
-dz. potrafi zachować się w kulturalny sposób podczas koncertu
-dz. poznaje nowe instrumenty muzyczne
-dz. orientuje się w stosunkach pokrewieństwa w rodzinie
-dz. rozumie i potrafi wyjaśnić koligacje rodzinne- dziadek i babcia ? to rodzice mamy i taty
-dz. ćwiczy i umiejętność mowy, myślenia poprzez próby opowiadania o swoich uczuciach do dziadków
-dz. wzmacnia więzi rodzinne, uwrażliwia się na konieczność niesienia pomocy osobom starszym
-dz. poprawnie trzyma kredkę podczas kolorowania, nazywa kolory podstawowe i pochodne
-dz. pozna znaczenie słowa ?portret?
-dz. posługuje się schematem ludzkiej twarzy ? nazywanie części
-dz. potrafi przedstawić ruchem treść piosenki
-dz. potrafi zaśpiewać łatwe 2 zwrotkowe piosenki
-dz. powtórzy tekst zachowując podany rytm, tempo oraz właściwą intonację
-dz. stara się zagrać na wybranym instrumencie perkusyjnym
-dz. dostrzega, co powtarza się w szeregu ułożonych przedmiotów i kontynuuje występujące w danym układzie regularności poprzez dokładanie
-dz. przygotowuje własnoręcznie upominki dla bliskich
-dz. złoży życzenia swoim dziadkom w formie piosenek i wierszy, uczestniczy chętnie w uroczystościach rodzinnych
-dz. sprawia radość swoim bliskim poprzez uczestnictwo w inscenizacji przygotowanej z okazji Dnia Babci i Dziadka, okazuje swoim dziadkom uczucia miłości i wdzięczności
-dz. używa zwrotów grzecznościowych w kontaktach z dorosłymi, pełni rolę gospodarza
– wie, że człowiek powinien dbać o przyrodę
-dz. dowie się, że do produkcji papieru wykorzystuje się drzewa
-dz. wzbogaca swój słownik o znaczenie słowa ?makulatura?
-dz. obserwuje zmiany zachodzące w przedmiotach w toku działania i ocenia, które są odwracalne, a które nie
Piosenki:
BAŁWANKOWA RODZINA
Stoisz smutny nasz bałwanku
ze spuszczoną głową.
Może chciałbyś mieć przy sobie
panią bałwankową.
Ref. Oj tak tak, oj tak tak
dobrej żony wciąż mi brak.
Oj tak tak, oj tak tak
bałwankowej brak.
Ma korale z jarzębiny
bałwankowa żona.
Ale łatwo poznać z miny,
że dziś jest zmartwiona.
Ref. Oj tak tak, oj tak tak
mego synka jeszcze brak.
Oj tak tak, oj tak tak
mego synka brak.
Stoi bałwan z bałwankową
w środku zaś bałwanek.
Jeszcze chwilka i rozpoczną
bałwankowy taniec.
Ref. Oj tak tak, oj tak tak
przydałby się jeszcze brat.
Oj tak tak oj tak tak
przydałby się brat.
Już wesołe dwa bałwanki
tańczą z rodzicami.
I my także się pobawmy
razem z bałwankami.
Ref. Oj tak tak, oj tak tak
zatańcz z nami raz i dwa.
Oj tak tak oja tak tak
zatańcz raz i dwa.
?Bal w przedszkolu?
Dziś w przedszkolu piękny bal
Bal wspaniały na 100 par
Bal dla dziadków i dla babć
Pięknie zapraszamy Was.
To jest polka dla dziadziusia
I dla babci i dla wnusia
Kto poleczkę naszą zna
Niech zatańczy tak jak ja.
Do p-la zapraszamy
Babcię, dziadka, tatę, mamę
Gdy tańczymy polkę wraz
Bardzo miło płynie czas.
To jest polka dla dziadziusia
I dla babci i dla wnusia
Kto poleczkę naszą zna
Niech zatańczy tak jak ja.
?Babcia ma święto?
Babcia ma święto to babci dzień
A ja pamiętam o tym
Kwiatki jej dam, buzi jej dam
Słonko zaświeci złote.
Babcia moja la la la la la
Babcia moja święto ma /bis/
Dziadek ma święto to dziadka dzień
Obrazek mu namaluj
Weź w rączkę swą dziadziusia dłoń
Serdecznie go ucałuj
Dziadek miły la la la la la
Dziadek miły święto ma / bis/
Wiersz:
Babciu. Dziadku – w dniu Waszego święta,
Życzenia składają Wam wszystkie wnuczęta
Wy zawsze wszystko najlepiej wiecie
Smutno by było bez Was na świecie
Bardzo, ach bardzo Was wszystkich kochamy
I tę piosenkę teraz zaśpiewamy.
Ważne wydarzenia:
? ?Świąteczne zamieszanie?- inscenizacja z okazji Dnia Babci i Dziadka
? ?Bal Karnawałowy?- uroczystość ogólnoprzedszkolna