Realizacja podstawy programowej od 8.00 do 13.00
Godziny | Przebieg |
---|---|
6.00 – 8.00 | Otwarcie przedszkola: zabawy swobodne oraz aktywność dzieci według zainteresowań; indywidualne wspieranie rozwoju dziecka; poranne zabawy ruchowe; czas do dyspozycji nauczyciela. |
8.00 | Śniadanie |
8.30 – 9.00 | Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój poprzez zabawę. (8.30-9.30 dzieci młodsze) |
9.00 – 10.00 | Zajęcia edukacyjno – wychowawcze organizowane i kierowane przez nauczycielkę w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego i wybrany program wychowania przedszkolnego, uwzględniające potrzeby i możliwości rozwojowe dzieci; wycieczki, ćwiczenia gimnastyczne, zabawy ruchowe. (9.30-10.00 dzieci młodsze) |
10.00 – 10.15 | Drugie śniadanie |
10.15 – 11.30 | Swobodna aktywność dzieci w ogrodzie przedszkolnym; zabawy ruchowe na powietrzu organizowane przez nauczyciela, spacery; Czas do dyspozycji nauczyciela |
11.30 – 12.00 | Zupa. |
12.00 – 14.00 | Leżakowanie, relaks z bajką i muzyką, czas do dyspozycji nauczyciela. |
14.00 – 14.15 | II danie |
14.15 – 16.30 | Zajęcia dodatkowe, indywidualne wspomaganie rozwoju dziecka; zabawy swobodne w sali i w ogrodzie przedszkolnym, czas do dyspozycji nauczyciela. Zamknięcie przedszkola. |
Ramowy rozkład dnia – dzieci starsze
Godziny | Przebieg |
---|---|
6.00 – 8.00 | Otwarcie przedszkola: zabawy swobodne oraz aktywność dzieci według zainteresowań; indywidualne wspieranie rozwoju dziecka; poranne zabawy ruchowe; czas do dyspozycji nauczyciela. |
8.00 | Śniadanie |
8.30 – 9.00 | Zabawy swobodne w kącikach edukacyjnych. |
9.00 – 10.00 | Zajęcia edukacyjno – wychowawcze organizowane i kierowane przez nauczycielkę w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego i wybrany program wychowania przedszkolnego, uwzględniające potrzeby i możliwości rozwojowe dzieci; wycieczki, ćwiczenia gimnastyczne, zabawy ruchowe. |
10.00 – 10.15 | Drugie śniadanie |
10.15 – 11.30 | Swobodna aktywność dzieci w ogrodzie przedszkolnym; zabawy ruchowe na powietrzu organizowane przez nauczyciela, spacery; Czas do dyspozycji nauczyciela |
11.30 – 12.00 | Zupa |
12.00 – 14.00 | Relaks z bajką i muzyką; indywidualne wspomaganie rozwoju dziecka (30 min); zabawy swobodne i zespołowe w sali i ogrodzie (30 min), czas do dyspozycji nauczyciela. Zajęcia dodatkowe. |
14.00 – 14.15 | II danie |
14.15 – 16.30 | Zajęcia dodatkowe, indywidualne wspomaganie rozwoju dziecka; zabawy swobodne w sali i w ogrodzie przedszkolnym, czas do dyspozycji nauczyciela. Zamknięcie przedszkola. |