Marzec
Tematy kompleksowe
1.Dbam o swoje zdrowie (27.02. – 03.03.2017 r.)
2.Wyruszamy w lot kosmiczny (06. 03-10.03. 2017r.)
3.Czy muzyka jest wszędzie? (13. 03. -17. 03.2017)
4.Chodzi marzec czarodziej (20.03.-31.03.2017)
Realizowane obszary z Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego
1.Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dziećmi i dorosłymi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.
2.Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku.
5.Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.
6.Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.
7.Wychowanie przez sztukę dziecko widzem i aktorem.
8.Wychowanie przez sztukę muzyka: różne formy aktywności muzyczno-ruchowej (śpiew, gra, taniec).
9.Wychowanie przez sztukę różne formy plastyczne.
10.Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych.
12.Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt.
13.spomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną
14. Tworzenie warunków do doświadczeń językowych i komunikacyjnych w zakresie reprezentatywnej i komunikatywnej funkcji języka (ze szczególnym uwzględnieniem nabywania umiejętności czytania).
15.Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.
Zamierzone efekty/ umiejętności dzieci: (cele szczegółowe)
dziecko:
– zauważa zmianę pogody: robi się cieplej, świeci słońce, śnieg i lód się topi, tworzą się kałuże i błoto, pada deszcz
– wie, że ruch i przebywanie na świeżym powietrzu sprzyja zdrowiu
– naśladuje przy pomocy instrumentów znane odgłosy, np. wiatru, deszczu, burzy
– wykonuje kolejne czynności: wsypuje ziemię do doniczki, sadzi cebulkę, pietruszkę, sieje na watę rzeżuchę, podlewa,
– aktywnie uczestniczy w zabawach wymagających współdziałania
– obserwuje zmiany zachodzące przedmiotach w toku działania i ocenia, które są odwracalne, a które nie
– pozna właściwości magnesu.
– z zainteresowaniem ogląda książki o kosmosie i planetach.
– układa z danych obrazków krótkie historyjki
– eksperymentuje z mieszaniem kolorów: miesza kolory w wodzie
– wydobywa dźwięki z różnych przedmiotów
– czestniczy w koncertach organizowanych na terenie przedszkola
– dostrzega związek między chorobą a leczeniem
– potrafi połączyć przyczynę ze skutkiem
? używa chusteczek higienicznych w razie potrzeby;
– podejmuje chętnie różnego rodzaju aktywność fizyczną
Wiersze i piosenki do nauki:
NUTKI
Jedna nutka ? druga nutka,
Ta radosna, a ta smutna.
Obie nutki, tak jak inne,
mają dom na pięciolinii.
Jedna nutka siadła w kącie,
w oczach łezki ma błyszczące,
bo próbuje i nie może
żadnym kluczem drzwi otworzyć.
Na to mówi druga nutka:
– Nie rozpaczaj, nie trać głowy!
Drzwi do domu otworzymy
Czarnym kluczem wiolinowym.
D. Gellner
Ja i UFO
Nocka czarną, ciemną, głuchą
Na mój ogród spadło Ufo.
Pewnie zepsuł im się talerz,
Lub nie chcieli lecieć dalej.
Nagle wyszły dwie pokraki,
Każdy inny, taki siaki.
Miały oczy jak szpareczki,
Ręce cienkie jak niteczki,
Nosy grube jak cebula,
Każdy futrem się otulał,
Włosy mieli krótko ścięte
I ogony jak diablęta.
Dziwili się w gęstym mroku,
że na ziemi taki spokój.
Ja przez okno ich widziałam
I zupełnie się nie bałam.
J. Ruth- Charlewska
Inne ważne wydarzenia w grupie
Legenda o Łynie – przedstawienie teatralne w wykonaniu dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Dobrym Mieście pod kierunkiem Pani J. Roszkowskiej.
Witamy Cię wiosno! – Przemarsz ulicami miasta. Przywitanie wiosny w ogrodzie przedszkolnym wspólnie z innymi grupami, śpiewanie wiosennych piosenek, zabawy przy muzyce z wykorzystaniem wykonanej Marzanny
Światowy Dzień Wody ? uroczystość ogólnoprzedszkolna.
Zajęcza chatka? ? teatrzyk dla dzieci w wykonaniu aktorów Art-RE z Krakowa