Maj
Tematy kompleksowe:
1.Polska i moja mała ojczyzna Warmia (02.05.- 12.05. 2017r.)
2.Jak powstają ulubione książki? – realizacja projektu Czytanie to skuteczny sposób na wychowanie (15.05.- 19.05.2017r.)
3.Moja kochana rodzina! – realizacja PW Ja i moja rodzina.( 22.05. 2017r.- 26.05.2017r.)
Realizowane obszary z Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego
1.Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych
3.Wspomaganie rozwoju mowy dzieci
4.Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia
5.Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci
6.Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych
7.Wychowanie przez sztukę dziecko widzem i aktorem
8.Wychowanie przez sztukę muzyka i śpiew, pląsy i taniec
9.Wychowanie przez sztukę różne formy plastyczne
10.Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych
11.Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń.
12.Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt.
13.Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną
14.Tworzenie warunków do doświadczeń językowych i komunikacyjnych w zakresie reprezentatywnej i komunikatywnej funkcji języka (ze szczególnym uwzględnieniem nabywania umiejętności czytania)
15.Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.
Zamierzone efekty/ umiejętności dzieci:
-dz.rozpoznaje symbole narodowe, godło, barwy , hymn, wie jakie jest ich znaczenie
-dz.wie, że godłem Polski jest Orzeł Biały
-dz.rozumie, że należy odnosić się z szacunkiem narodowych
-dz.zna herb swojego miasta, najważniejsze zabytki miasta
-dz.śpiewa piosenki dostosowane do jego możliwości głosowych z repertuaru ludowego
-dz.wymyśla tańce samodzielnie , w parch, w małych zespołach z wykorzystaniem rekwizytów
-dz.stosuje zasady właściwego obchodzenia się z książką,
-dz.układa i opowiada historyjkę obrazkową na temat etapów powstawania książki, wskazując związki przyczynowo-skutkowe
-dz.rozpoznaje obraz graficzny głoski z: małą i wielką drukowaną, i pisaną literę z, Z
-dz.sprawnie liczy przedmioty, ustala, ile ich jest razem
-dz.wskazuje i nazywa liczbę 10, wie, że powstała ona z dwóch cyfr 1 i 0
-dz.opowiada o członkach swojej najbliższej rodziny: mamie, tacie, siostrze, bracie, babciach, dziadkach,
-dz.rozumie pojęcie drzewo genealogiczne i porządkuje chronologicznie członków rodziny: od dziadków do rodzeństwa
-dz.aktywnie uczestniczy we wspólnych przedszkolnych zajęciach edukacyjnych z najbliższymi
-dz.wykonuje samodzielnie drobne upominki dla najbliższych z okazji Święta Rodziny
-dz.okazuje szacunek najbliższym wykonując dla nich podarunki
Piosenki
Taniec i piosenka Szot
Zatańcz ze mną – szota, szota
niech otrząsnę buty z błota,
by się panny nie wstydziły,
szota ze mną zatańczyły.
tańczymy: raz w lewo, raz w prawo (klaszczemy),
potem obróć się żwawo. (obrót i przytup).
Książki, książki
1.Tyle jest ciekawych książek,
Więc czasami martwię się,
Kiedy ja przeczytać zdążę
Książki, książki te.
2.Mama czasu ma niewiele,
Ale mama kocha mnie!
Chętnie czyta mi w niedzielę
Książki, książki te.
3.Gdy urosnę tak jak mama,
Będę czytać całe dnie.
Jeszcze raz przeczytam sama,
Książki, książki te.
Mamo, tato, co Wy na to?
1.Gdy kiedyś będę duża, wyruszę w świat,
Zamieszkam w skromnej chacie z zielonych traw.
I będę mleko pić z kokosa,
I będę biegać całkiem bosa.
Ref. Mamo, tato co Wy na to? 4x
2.Gdy kiedyś będę duży , jak mój tata,
W samolot sobie wsiądę, co pod niebo lata.
Nie powiem o tym nic nikomu,
I wrócę prędko znów do domu.
Ref. Mamo, tato co Wy na to? 4x
Wiersze
Katechizm polskiego dziecka – Władysław Bełza
-Kto Ty jesteś?
-Polak mały
-Jaki znak Twój?
-Orzeł biały
-Gdzie Ty mieszkasz?
-Między swymi
-W jakim kraju?
-W polskiej ziemi
-Czym ta ziemia?
-Mą ojczyzną
-Czym zdobyta?
-Krwią i blizną
-Czy ją kochasz?
-Kocham szczerze
-A w co wierzysz?
– W Polskę wierzę
-Coś Ty dla niej ?
-Wdzięczne dziecię
-Coś jej winien?
-Oddać życie.
Magia książki – Marta Berowska
Gdy mi się zdaje, że świat cały
jest szary, nudny i za mały,
deszcz lub wichura czapki zrywa,
sięgam po książkę. I odpływam.
Jestem gdzieś w górach lub nad wodą.
Ścigam przygodę za przygodą.
Mogę być w dżungli wśród potworów,
w kosmosie, w deszczu meteorów,
wszędzie, gdzie niesie wyobraźnia.
Taka w tej książce drzemie magia.
Ja nie narzekam, nie marudzę,
bo z książką nigdy się nie nudzę.
Najważniejsza jest rodzina
Zawsze wszystko się udaje
Cztery ręce, to nie dwie
Razem z tatą pomagamy
Kiedy mama czegoś chce.
Pomagamy sobie wszyscy
Bo od tego jest rodzina
Od niej uczysz się wszystkiego
Tak się życie twe zaczyna.
Inne ważne wydarzenia w grupie:
1.Raz, dwa, trzy smok na Ciebie patrzy- chińska opowieść jak radzić sobie z emocjami w wykonaniu aktorów z teatru KARUZELA z Białegostoku.
2.Moja książeczka o Dobrym Mieście – konkurs ogólnoprzedszkolny dla dzieci i ich rodziców.
3.Pożegnanie z biblioteką – wycieczka do biblioteki w Dobrym Mieście. Podziękowanie za całoroczną współpracę.
4.Od pacynki do marionetki- warsztaty teatralne z aktorem lalkarzem. Realizacja projektu profilaktyczno-edukacyjnyego Czytanie to skuteczny sposób na wychowanie
5.Mojej kochanej mamusi – zajęcia otwarte z udziałem mam z okazji Dnia Mamy.
6.Na warmińską nutę – ogólnoprzedszkolny przegląd warmińskiej twórczości ludowej.