Luty
Tematy kompleksowe:
1.Co się dzieje przy karmniku? (30.01.-3.02.2017r.)
2.Nasi domowi przyjaciele (6.02.- 10.02.2017r.)
3.Akademia dobrych manier (13.02.- 17.02.2017r.)
4.Pan listonosz listy niesie, nie pomyli się w adresie (20.02.-24.02.2017r.)
Zadania z podstawy programowej:
1. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dziećmi i dorosłymi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.
12. Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt.
13. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.
14. Tworzenie warunków do doświadczeń językowych i komunikacyjnych w zakresie reprezentatywnej i komunikatywnej funkcji języka (ze szczególnym uwzględnieniem nabywania umiejętności czytania).
Cele operacyjne:
-dz. rozwiąże problem:, w jaki sposób można pomóc ptakom przetrwać zimę zawieszanie karmników, systematycznie dokarmianie (przyzwyczajają się do miejsca, gdzie znajdują pożywienie i będą na nie czekać)
-dz. posługuje się nazwami figur geometrycznych: prostokąt, trójkąt, rozwija spostrzegawczość
-dz. doskonali koordynację wzrokowo- ruchową
-dz. tworzy zbiory i szacuje ilość elementów
-dz. doskonali umiejętność liczenia, posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi
-dz. utrwala znajomość nazw kolorów
-dz. rozwija spostrzegawczość i myślenie logiczne
-dz. kształtuje pamięć przez powtarzanie fragmentów wiersza
-dz. ilustruje ruchem treść wiersza
-dz. kształtuje głos oraz usprawnia narząd mowy
-dz. uwrażliwia się na brzmienie instrumentów perkusyjnych
-dz. gra na instrumentach perkusyjnych
-dz. rozwija pamięć ruchową, słowną i muzyczną
-dz. ćwiczy sprawność manualną palców i dłoni poprzez darcie papieru, stara się prawidłowo
-dz. kształtowanie postawy empatycznej wobec zwierząt. Układamy kodeks przyjaciela zwierząt?
-dz. porównuje liczebność zbiorów, używając określeń: tyle samo, więcej, mniej
-dz. wskazuje i nazywa położenie przedmiotów w przestrzeni
-dz. zgromadzi akcesoria do kącika pocztowego: druki, znaczki
-dz. zna i przestrzega podstawowe zasady poruszania się po drogach
-dz. dokona analizy tekstu i melodii piosenki, podejmie próbę śpiewania piosenki grupowo,
-dz. odzwierciedli ruchem treść i rytm piosenki
-dz. doskonali umiejętność posługiwania się liczebnikami porządkowymi
-dz. doskonali umiejętność układania obrazków zgodnie z kolejnością zdarzeń
-dz. próbuje nadać tytuł całej historyjce
-dz. rozumie znaczenie zwrotów grzecznościowych, i wie, kiedy się ich używa
?dz. potrafi używać zwrotów grzecznościowych ?dzień dobry?, ?do widzenia?, ?proszę?, ?dziękuję?, ?przepraszam?, ?dobry wieczór?, ?dobranoc?
-dz. uczestniczy w przedstawieniach teatralnych organizowanych na terenie przedszkola
-dz. wie, jak należy zachować się w trakcie przedstawienia i koncertu
-dz. śledzi z uwagą przebieg przedstawienia
-dz. próbuje posługiwać się nożyczkami
-dz. utrwala umiejętność stosowania zwrotów grzecznościowych
Piosenki:
Magiczne słowa
Dziękuję, przepraszam i proszę
Trzy słówka za małe trzy grosze.
I grzeczny królewicz i grzeczna królewna
Znają te słowa na pewno.
Trzy słówka za małe trzy grosze
Dziękuję, przepraszam i proszę.
To przecież niewiele kosztuje
Gdy powiesz uprzejmie dziękuję
Korona Ci z głowy nie spadnie na pewno
Nawet gdy jesteś królewną.
Trzy słówka za małe trzy grosze
Dziękuję, przepraszam i proszę.
Listonosz
Jedzie, jedzie pan listonosz,
Wiele listów wiezie.
Ścieżką polną, wiejską drogą
Jedzie na rowerze.
Ref. dzeń, dzeń, dzeń?
Jedzie na rowerze.
W mieście chodzi pan listonosz,
Z torbą po ulicy.
Ile mieszkań, ile schodów
Tego nikt nie zliczy.
Ref. Tup, tup, tup?
Tego nikt nie zliczy.
Niesie listy pan listonosz,
Adresata szuka.
Poczta, proszę, otwierajcie
Do drzwi wszystkich pukam.
Ref. Puk, puk, puk?
Do drzwi wszystkich pukam.
Wiersz:
Zgadywanka- rymowanka
W małym koszyczku leży podusia,
a na podusi coś się porusza.
Ma małe uszka i nosek mały,
a na dodatek w futerku cały.
Gdybyś mu mleczka w spodeczku dał,
to się przeciągnie i powie miau…
Wyjdzie z koszyczka, mleczko wypije
i brudny pyszczek łapką umyje.
Na poczcie – M. Brykczyński
Czasem na poczcie ludzie się tłoczą.
Tak, że aż trudno uwierzyć oczom.
Pierwszy na wagę kładzie dwie paczki.
Drugi do listów przykleja znaczki.
Trzeci wysyła list polecony.
Czwarty ? telegram pilny do żony.
Piąty pieniądze wpłaca na konto.
Szósty zadzwonić chce do Toronto.
Siódmy zapomniał po co to przyszedł,
Więc usiadł w kącie i wierszyk pisze.
Ważne wydarzenia:
??Święto Kota?- uroczystość grup młodszych
?Przedstawienie teatralne pt. ?Magiczne słowa?