Luty
1..Czy to zima czy to lato czas na podróż z mamą z tatą 06.02.2017r. 17.02.2017r.
2. Wybrać zawód trudna sprawa, dla nas jeszcze to zabawa 20.02.17 03.03.17
Realizowane obszary z Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego (wybrać najważniejsze obszary z każdego tematu kompleksowego)
10.Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych
14.Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania
4.Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia
7. Wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i aktorem
15.Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne
13.Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną (rozpoznawania kształtów geometrycznych)
2.Czynności samoobsługowych i nawyki higieniczne
6.Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych
1.Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych
3.Wspomaganie rozwoju mowy oraz innych umiejętności komunikacyjnych dzieci
8.Wychowanie przez sztukę – muzyka: różne formy aktywności muzyczno-ruchowej (śpiew, gra, taniec)
9.Wychowanie przez sztukę: różne formy plastyczne
Zamierzone efekty/ umiejętności dzieci:
-dz. rozróżnia najczęściej spotykane i znane pojazdy: lądowe, morskie, powietrzne, wyjaśniając, do czego służą, wspólnie z innymi dziećmi na podstawie projektu konstruuje z różnorodnego materiału maszyny przyszłości, cieszy się z wykonanego zadania,
-dz. czyta globalnie wyrazy,
-dz. aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, w szczególności usprawniających części ciała, w tym kończyny górne,
-dz. ustala wynik dodawania lub odejmowania, przeliczając przedmioty w zakresie dziesięciu w trakcie czynności zadaniowych i w trakcie zabaw aranżowanych przez nauczyciela,
-dz. uważnie ogląda przedstawienia teatralne, sygnalizuje niekulturalne zachowanie innych,
-dz. aktywnie uczestniczy w przedszkolnych zajęciach edukacyjnych z najbliższymi,
-dz. układa przedmioty w szeregi, liczy w możliwie szerokim zakresie, nazywając liczebniki, wskazuje górę i dół kartki w sytuacjach zadaniowych, rozróżnia stronę prawą i lewą,
-dz. składa ubranie, umieszcza je na swoim miejscu, np. strój gimnastyczny we własnym woreczku,
-dz. przestrzega zasad bezpieczeństwa obowiązujących w przedszkolu i jego otoczeniu,
-dz. porusza ważne dla niego sprawy, formułując dłuższe wypowiedzi
-dz. używa zwrotów grzecznościowych
-dz., dostrzega zmiany dynamiki, tempa i wysokości dźwięków utworu muzycznego podczas zabaw muzycznych
-dz. opisuje zabytki oglądane w najbliższej okolicy, na filmach, ilustracjach, fotografiach
-dz. wypowiada się na temat oglądanych obrazów, reprodukcji, rzeźb
WIERSZE:
CZYM PODRÓŻOWAĆ
B. Forma
Ludzie dyliżansem
lub na słonia grzbiecie
podróżować mogli,
hen, po całym świecie.
Również w dawnych czasach
stuku, stuku, stuku –
karetą jeździli
po ulicznym bruku.
Teraz po asfalcie
jeżdżą autobusy,
ciężkie samochody,
tiry, trolejbusy.
Świecą reflektory,
samochody jadą.
Zmierzają do celu
nową autostradą.
KOTKI DWA
My jesteśmy kotki dwa, każdy z nas dwa uszka ma
Aaa kotki dwa każdy z nas dwa uszka ma.
My jesteśmy kotki dwa, każdy z nas dwa oczka ma
Aaa kotki dwa każdy z nas dwa oczka ma.
My jesteśmy kotki dwa, każdy z nas wąsiki ma
Aaa kotki dwa każdy z nas wąsiki ma.
My jesteśmy kotki dwa, każdy z nas pazurki ma
Aaa kotki dwa każdy z nas pazurki ma.
My jesteśmy kotki dwa, każdy z nas dwie łapki ma
Aaa kotki dwa każdy z nas dwie łapki ma.
Julian Tuwim – Wszyscy dla wszystkich
Murarz domy buduje,
Krawiec szyje ubrania,
Ale gdzieżby co uszył,
Gdyby nie miał mieszkania?
A i murarz by przecie
Na robotę nie ruszył,
Gdyby krawiec mu spodni
I fartucha nie uszył.
Piekarz musi mieć buty,
Więc do szewca iść trzeba,
No, a gdyby nie piekarz,
Toby szewc nie miał chleba.
Tak dla wspólnej korzyści
I dla dobra wspólnego
Wszyscy muszą pracować,
Mój maleńki kolego.
PIOSENKI:
PODRÓŻE, PODRÓŻE
1. Czeka pociąg, stoją wagony,
jeden zielony, drugi czerwony.
Pasażerom oczy się śmieją,
pojedziemy w świat koleją.
Ref.: Podróże, podróże, to zabawa ciekawa,
podróże, podróże to daleka wyprawa.
Choć nasze podwórze niepozorne, nieduże,
lecz nasza zabawa to dalekie podróże.
2. Teraz mamy wielką ochotę
lecieć w nieznany świat samolotem.
Ziemia w dole pod chmurą znika,
każdy zmienia się w lotnika.
Ref.: Podróże, podróże
3. Płynie statek, statek olbrzymi,
fala się pieni, komin się dymi.
Nowy ląd nam wnet się ukaże,
każdy z nas jest marynarzem.
Ref.: Podróże, podróże
CZYŚCIOSZKI
1. Kotek, kotek nosek myje,
Pyszczek, pyszczek, uszka, szyje,
A ja, a ja wraz z koteczkiem
piorę do nosa chusteczkę.
Ref. Woda z kranu kap, kap, kap,
piorę chustkę chlap, chlap, chlap,
woda z kranu ciur, ciur, ciur,
piorę chustkę szur, szur, szur.
2. Kotek, kotek czysty, miły-
Dzieci, dzieci patrzcie proszę,
A ja, a ja do przedszkola
Co dzień czystą chustkę noszę.
Ref. Woda z kranu…
Ulubiony zawód
słowa: M.Szyszko-Kondej
1. Ja chcę leczyć ludzi,
będę więc lekarką.
a ja lubię śpiewać,
chcę być piosenkarką.
od tygodnia myślę ? kucharz zawód fajny.
Wolę kominiarza, strój ma cały czarny.
Ref.: Fryzjer, żołnierz, czy poeta,
wciąż sie głowię i nic nie jem.
co mam wybrać, kto mi powie?
wiem, wiem, wiem, zostaniesz czarodziejem.
2. Żeby upiec bułki
trzeba być piekarzem.
Ten ,kto leczy koty,
jest weterynarzem.
Ja modelką będę, bo uwielbiam modę.
coś ty, bądź strażakiem, lej na pożar wodę.
Ref.: Sekretarka czy aktorka,
szepnij, proszę, mi na uszko.
Co mam wybrac, kto mi powie?
wiem, wiem, wiem, zostaniesz z bajki wróżką.
Inne ważne wydarzenia w grupie:
1.Koncert Filharmonii Olsztyńskiej
2.?Magiczne słowa? ? oglądanie przedstawienia, teatr Horyzont z Krakowa.
3.Zajecie otwarte dla rodziców i nauczycielek ?Jedzie – płynie – leci? – zabawy dydaktyczne ? 16.02.17r.
4.Międzynarodowy Dzień Kota – uroczystość ogólnoprzedszkolna dla 5,6 – latków – 17. 02.2017r.
5.Wycieczka do kamieniczek przy Baszcie, Szkoły Podstawowej nr 2
6.Spacer do szewca, zakładu fryzjerskiego, sklepu Gama, zegarmistrza