Luty
Grupa V Kolorowe Motylki – Luty
Tematy kompleksowe:
1. Książeczki, bajeczki… (5.02. – 16.02.2018 r.)
2. Czy jesteśmy sami w kosmosie? (19.02. 2.03.2018 r.)
Cele ogólne:
– Wzbudzanie zainteresowania literaturą dziecięcą
– Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym
– Rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych
Wybrane umiejętności dzieci: (cele szczegółowe)
– dz. zwraca uwagę na budowę książki,
– dz. przestrzega zasad korzystania z książek,
– dz. słucha wierszy, opowiadań,
– dz. rozpoznaje i nazywa bohaterów baśni
– dz. rozpoznaje literę ?W? i ?P? wielką i małą, pisaną i drukowaną,
– dz. czyta wyrazy o prostej budowie fonetycznej,
– dz. zapoznaje się z wyglądem i przeznaczeniem księgarni
– dz. rozwija umiejętności społeczne
– dz. buduje własną wiedzę o świecie społecznym, bliskim otoczeniu
– dz. obdarza uwagą dorosłych
– dz. wspólnie z grupą i n-lem wybiera i kupuje książkę do przedszkola
– dz. potrafi wymienić 8 planet Układu Słonecznego,
– dz. wie, że Ziemia krąży wokół Słońca,
– dz. wie, kim był Mikołaj Kopernik ? polskim astronomem
– dz. wzbogaca swój słownik: ?kosmos?, ?planeta?, ?gwiazdy?, czyta globalnie wyrazy
– dz. rozpoznaje i nazywa cyfry
– dz. ćwiczy orientację przestrzenną
– dz. wskazuje kierunki od osi własnego ciała, stosuje określenia: lewa, prawa, z przodu, z tyłu, z boku
– dz. rozwija pomysłowość, wyobraźnię i kreatywność
– dz. ćwiczy sprawność manualną palców i dłoni
Wiersze i piosenki do nauki:
WIERSZE
Ufoludki- J. Koczanowska
W piaskownicy za przedszkolem
wylądował srebrny spodek,
a ze spodka już po chwili
ufoludki wyskoczyły.
Małe zwinne i zielone,
mądre i zaciekawione.
Wymierzyły i zbadały
ławki, piłki, trawnik cały.
Odleciały Mleczną Drogą
na planetę Togo-Togo.
Został po nich pył magiczny,
taki to był sen kosmiczny.
Moja własna książeczka
Gdy wieczór nadchodzi,
z książkami się witam.
Siadam cichutko,
a mama mi czyta.
I czyta mi bajki
o dzielnych rycerzach,
smokach, czarownicach
i zaklętych wieżach.
O śpiącej królewnie,
i o rybce złotej,
i o tym, jak młynarz
przyjaźnił się z kotem.
Choć jestem przy mamie,
to mi się wydaje,
że widzę naprawdę
te postacie z bajek.
PIOSENKI
Ufoludki
1.Gdzieś na krańcach galaktyki,
tam, gdzie gwiazdy wciąż mrugają,
zamieszkują ufoludki,
co na głowach czułki mają.
Są zielone tak jak żabki
i gumowe noszą stroje,
kiedyś może nas odwiedzą,
jednak tego się nie boję.
Ref.: Ufoludki, ufoludki
są przyjazne tak jak kotki,
a kto mówi, że są groźne,
ten rozsiewa zwykłe plotki. (bis)
2.Podróżują w swych rakietach,
przemierzając kosmos cały,
chciałbym robić to co one,
jednak jestem jeszcze mały.
Gdy dorosnę, jestem pewien,
że odwiedzę ich planety,
może nawet mnie zaproszą
do środka swojej rakiety.
Ref.: Ufoludki, ufoludki…
Bajkowe marzenia
Są bajki i baśnie, cudowny świat,
gdzie żyją krasnale i wróżki.
I czy masz pięć latek, czy dużo lat,
to lubisz tak śnić do poduszki.
Tam możesz być, kim tylko chcesz
i spełnić swoje marzenia.
Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram,
powiedzmy swoje życzenia.
Gdy smutno na dworze, gdy pada deszcz,
to w bajkach jest zawsze pogoda.
I nawet gdy złego coś dzieje się,
to zaraz ktoś uśmiech znów doda!
Bajkowy świat, inny niż nasz,
wszystko na dobre wciąż zmienia.
Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram,
powiedzmy swoje życzenia.
Inne ważne wydarzenia w grupie:
– Wycieczka do kina (CKB) w Dobrym Mieście na bajkę
– Wycieczka autokarowa do Planetarium w Olsztynie
– Bezpieczny Przedszkolak na drodze- projekt edukacyjny – prezentacja
– Wycieczka do księgarni w Dobrym Mieście
– Wycieczka do biblioteki w Dobrym Mieście