Luty
Tematy kompleksowe
1.Kim będę kiedy dorosnę ( 6- 17. 02. 2017 r.)
2.Ciepło – zimno (20-24.02.2017 r.)
3.Gdy patrzę w niebo (27.02- 4.03.2017r.)
Realizowane obszary z Podstawy Programowej Wychowania
Obszar 4. Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.
Obszar 9. Wychowanie przez sztukę różne formy plastyczne.
Obszar 13. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.
Obszar14. Tworzenie warunków do doświadczeń językowych i komunikacyjnych w zakresie reprezentatywnej i komunikatywnej funkcji języka (ze szczególnym uwzględnieniem nabywania umiejętności czytania).
Obszar 15. Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.
Obszar 10. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych.
Obszar 6. Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.
Zamierzone efekty/ umiejętności dzieci: (cele szczegółowe)
1. Potrafi wypowiedzieć się na temat właściwości ciepłego i zimnego powietrza.
2. Próbuje formułować wnioski z przeprowadzonych doświadczeń.
3. Z zainteresowaniem słucha opowiadania, wypowiadając się na jego temat.
4. Odpowiada na pytania:, Dlaczego tak się stało? Co się może stać? Co by było gdyby?
5. Rozpoznaje litery drukowane i pisane, małe i wielkie f, s, r oraz cyfrę 7
6. Uważnie słucha wiersza na temat planet, wypowiada się na temat jego treści.
7. Czyta proste wyrazy, zdania..
8. Uczestniczy w planowaniu działania i zgodnie z planem wykonuje projekt gry.
9. Wie gdzie pracują rodzice i na czym polega ich praca. Nazywa zwody wykonywane przez dziadków i inne osoby bliskie.
10. Wymieni rekwizyty i przedmioty potrzebne do wykonywania różnych zawodów.
11. Zna numery alarmowe, potrafi wezwać pomoc
Wiersze i piosenki do nauki:
Wiersz ROBOTEK Joanna Papuzińska
Blacha, gwoździe, drut, śrubokręt i młotek.
Co to będzie?
Mały robot, Robotek.
Dla kogo?
No, nie dla mnie,
Ja go dam naszej mamie.
Robotek co dzień o świcie
Nastawi dla wszystkich wodę na mycie,
Do sklepu zbiegnie na dół
I zakupy zrobi do obiadu.
Pozdejmuje kożuchy z mleka,
Szczypiorek drobno posieka,
Wyprasuje fartuszki,
Guzik przyszyje do bluzki.
Ugotuje, pozmywa, sprzątnie, zrobi pranie,
A mama będzie leżeć na tapczanie
I książki czytać.
Albo nas pytać:
?A może byśmy poszli do kina, kochani??
Wiersz ?W kosmosie? Iwona Salach
? W ogromnym, ciemnym kosmosie,
Krążą różne planety.
Chciałbym je kiedyś odwiedzić,
Bo teraz nie mogę niestety.
Tych planet jest razem dziewięć.
Pozwólcie, że je wymienię:
Merkury, Wenus i Ziemia,
Co dalej? Bo chyba nie wiem.
Mars, Jowisz, Saturn i Uran
– Kolejne planety wymieniam.
Jest jeszcze Neptun i Pluton,
-aż tyle mam do zwiedzenia.
Nie wiem czy to możliwe,
By na nie kiedyś polecieć,
Lecz wiem, że marzenia o tym
Najlepsze są na świecie.?
Masażyk ?Co robią różni ludzie?? ? zabawa ilustracyjna w parach lub w pociągu. Dzieci zwrócone do siebie plecami wykonują na kolegi- ?sąsiada? plecach różne ruchy odpowiednio do treści wierszyka.
Stolarz młotkiem stuka (stukanie jedną lub dwiema rękami zaciśniętymi w pięść)
Lekarz w plecy puka (delikatne pukanie palcami)
Kucharz w garnku miesza (koliste ruchy płaską dłonią lub pięścią)
Praczka pranie wiesza (delikatne szczypanie)
Rolnik grabi siano (?grabienie? palcami obu rąk w góry na dół)
Muzyk gra co rano (naśladowanie ruchów pianisty)
I ja też pracuję (wskazywanie na siebie)
Obrazek maluję (dowolne kreślenie palcami na plecach partnera)
Ulubiony zawód – piosenka
1. Ja chcę leczyć ludzi, będę więc lekarką.
a ja lubię śpiewać, chcę być piosenkarką.
od tygodnia myślę ? kucharz zawód fajny.
Wolę kominiarza, strój ma cały czarny.
Ref.: Fryzjer, żołnierz, czy poeta,
wciąż się głowię i nic nie jem.
co mam wybrać, kto mi powie?
wiem, wiem, wiem, zostaniesz czarodziejem.
2. Żeby upiec bułki -trzeba być piekarzem.
Ten, kto leczy koty, jest weterynarzem.
Ja modelką będę, bo uwielbiam modę.
coś ty, bądź strażakiem, lej na pożar wodę.
Ref.: Sekretarka czy aktorka,
szepnij, proszę, mi na uszko.
Co mam wybrać, kto mi powie?
wiem, wiem, wiem, zostaniesz z bajki wróżką.
Piosenka Ciepło zimno
Sł. Agnieszka Galica
muz. Tadeusz Pabisiak
1. Gdy na dworze słoty, deszcze,
A po plecach chodzą dreszcze,
Kiedy katar kręci w nosie
Załóż kurtkę i kalosze.
Ref.: O, jak miło, jak milutko
Już jest ciepło, już cieplutko.
2. Wróble z zimna stroszą piórka,
A nam rośnie gęsia skórka.
Choć wiatr na polu wieje
W domu kaloryfer grzeje.
3. A najmilej jest na świecie,
Kiedy mocno słońce świeci.
Ciepło wróblom, ciepło kwiatom,
Ciepło dzieciom w ciepłe lato.
Inne ważne wydarzenia w grupie:
– Współpraca z Biblioteką Miejską w Dobrym Mieście ? zajęcia w bibliotece, wypożyczanie książek.
– Uroczystość ogólnoprzedszkolna z okazji Dnia Kota.
– Udział w warsztatach dotyczących bezpieczeństwa i unikania zagrożeń prowadzonych przez grupę strażaków- uczniów z technikum.
– Gromadzenie pokarmu dla ptaków i dokarmianie ich w przedszkolnym ogrodzie. Gromadzenie pokarmu dla kotów ze schroniska.
– Zajęcie III miejsca przez Małgosie S., w konkursie plastycznym organizowanym przez Powiatową Poradnię Psychologiczno- Pedagogiczną w Olsztynie nt. ? Prawa dzieci- mam prawo do??.