Listopad
- Ja i moja ojczyzna Polska 31.10 – 10.11.2016
- Mam ciekawe zainteresowania, hobby, pasje 14.11.2016r. – 25.11.2016r.
Realizowane obszary z Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego
1.Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.
3.Rozwój mowy i umiejętności porozumiewania się
5.Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci
6.Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych
7.Wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i aktorem
9.Wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne
13Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną (rozpoznawania kształtów geometrycznych)
14.Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania
15.Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne
Zamierzone efekty/ umiejętności dzieci:
– dz., aktywnie uczestniczy w przygotowaniach do uroczystości związanych z obchodami Święta Niepodległości
– dz., wie, ze nie wolno wybiegać na ulicę i przebiegać przez jezdnię
– dz., bierze udział w spacerach i wycieczkach terenowych
– dz., wypowiada się na forum grupy, np. na temat ilustracji, wysłuchanego opowiadania
– dz., rozpoznaje godło państwowe w sali przedszkolnej, opowiada, co ono przedstawia
– dz., nazywa nasz kraj Polska kraina, w której mieszkamy, wie, że jest Polakiem, wie, że stolicą Polski jest Warszawa
– dz., aktywnie uczestniczy w spotkaniach z ludźmi różnych zawodów, np. żołnierz
– dz., pozna wygląd żołnierza (mundur, czapka wojskowa, buty, pas);
– dz.,wzbogaca słownika o nowe pojęcia poprzez pogadankę z żołnierzami
– dz., określa swoje upodobania, zainteresowania, życzenia, marzenia, potrafi przedstawić się na forum grupy
-dz., wyraża swoje emocje werbalnie i niewerbalnie, nazywa emocje, w szczególności radość, smutek, złość, zadowolenie, zdziwienie
– dz., pyta o niezrozumiałe fakty, porusza ważne dla niego sprawy, formułując dłuższe wypowiedzi,
– dz., potrafi kulturalnie zachować się na różnorodnych uroczystościach, np. w Planetarium,
– dz., rozumie, że wszyscy mają równe prawa do zabawy, nauki bez względu na kolor skóry, narodowość i płeć,
– dz., wykonuje prace plastyczne, posługując się różnymi technikami, np. malowanie na różnych fakturach, rysowanie
– dz., bierze udział w inscenizacjach, uroczystościach przedszkolnych, odgrywając różne role,
? dz., śpiewa piosenki dostosowane do jego możliwości głosowych,
– dz., improwizuje własną i usłyszaną muzykę ruchem,
– dz., układa przedmioty w szeregi, liczy w możliwie szerokim zakresie, nazywając liczebniki,
– dz., czyta globalnie wyrazy
WIERSZE:
Kto ty jesteś? Polak mały
– Kto ty jesteś?
– Polak mały.
– Jaki znak twój?
– Orzeł biały.
– Gdzie ty mieszkasz?
– Między swemi.
– W jakim kraju?
W polskiej ziemi.
– Czym ta ziemia?
– Mą ojczyzną.
– Czym zdobyta?
– Krwią i blizną.
– Czy ją kochasz?
– Kocham szczerze.
– A w co wierzysz?
– W Polskę wierzę.
– Czym ty dla niej?
– Wdzięczne dziecię
– Coś jej winien?
– Oddać życie.”
MISIO I MIODEK
B. Szelągowska
Klaszczą łapki dwie klaskanie
Misio bardzo cieszy się pokazywanie uśmiechu
Mniam, mniam, mniam
Pyszny miodek w garnku mam oblizywanie się
Misio miodek je oblizywanie raz jednej, raz drugiej łapki
I po brzuszku głaszcze się głaskanie się po brzuszku
Jedną łapką je, drugą łapką je oblizywanie raz jednej, raz drugiej łapki
Bo ma przecież łapki dwie.
Tupią nóżki dwie tupanie nóżkami
Smutny misio ?oj, źle, źle !? łapanie się za głowę i pokazywanie smutnej miny
W garnku pusto i dla misia
Już nie będzie miodku dzisiaj. pokazywanie gestu bezradności
PIOSENKI:
Jesteśmy Polką i Polakiem
Ref. Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty
1.Ciuchcia na dworcu czeka
Dziś wszystkie dzieci pojadą nią by poznać kraj
Ciuchcia pomknie daleko
I przygód wiele na pewno w drodze spotka nas.
Ref. Jesteśmy Polką i Polakiem?..
2.Pierwsze jest Zakopane
Miejsce wspaniałe
Gdzie góry i górale są
Kraków to miasto stare
W nim piękny Wawel
Obok Wawelu mieszkał smok.
Ref. Jesteśmy Polką i Polakiem..
3.Teraz to już Warszawa
To ważna sprawa.
Bo tu stolica Polski jest
Wisła, Pałac Kultury, Królewski Zamek
I wiele innych, pięknych miejsc
Ref. Jesteśmy Polką i Polakiem..
4.Toruń z daleka pachnie
Bo słodki zapach pierników kusi mocno nas
Podróż skończymy w Gdańsku
Stąd szarym morzem można wyruszyć dalej w świat.
Ref. Jesteśmy Polką i Polakiem
O KOCHANIU MISIA
1.Miś ma w oczach szklane kulki,
po to misiem jest,
żeby było kogo tulić,
kiedy pada deszcz.
Ref. Miś ma uszy do targania,
po to misiem jest,
żeby mieć coś do kochania
i wytarcia łez. (bis)
- Miś ma wszystko, czego trzeba,
żeby misiem być,
by do łóżka go zabierać,
żeby o nim śnić.
Ref. Miś ma uszy
- Miś ma łapy bardzo miękkie,
po to misiem jest,
żeby trzymać go na rękach,
kiedy tylko chcesz.
Ref. Miś ma uszy
,,TRZEJ KOSMICI
1.Trzej kosmici, trzej kosmici
przylecieli rankiem.
Ten w talerzu, tamten w spodku,
trzeci leciał w dzbanku.
Ref. Pierwszy krągłe jajeczko,
drugi chrupka bułeczka,
a ten trzeci, drżący, chlupiący
jak ta kawa z mleczkiem. /bis
2.Trzej kosmici, trzej kosmici
wpadli przez okienko.
W pokoiku na stoliku
lądowali miękko.
Ref. Pierwszy ? krągłe jajeczko?
3.Trzej kosmici, trzej kosmici
siedli na obrusie.
proszą ciebie na śniadanie
Z mamą i tatusiem!
Ref. Pierwszy ? krągłe jajeczko?
Inne ważne wydarzenia w grupie:
1.Udział w spotkaniu z żołnierzami z Jednostki Wojskowej z Lidzbarka Warmińskiego.
2.?Ziemia, Słońce i Księżyc? – oglądanie bajki w Planetarium w Olsztynie ? wycieczka.
3.Spotkanie z utytułowanym kierowcą rajdowym M. Krupa.
4.?Miś najlepszym przyjacielem każdego dziecka – uroczystość z okazji Święta Pluszowego Misia
5.?Mam prawo do?? – prace plastyczne chętnych dzieci na konkurs organizowany przez Poradnię PP