Kwiecień
1. Wielkanocne zwyczaje – baranki, pisanki i inne niespodzianki” 03.04.2017r. – 14.04.2017r.
2. Razem z Kubusiem jestem Przyjacielem Natury 18.04.2017 – 28.04.2017
Realizowane obszary z Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego
15. Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne
13.Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną (rozpoznawania kształtów geometrycznych)
8.Wychowanie przez sztukę ? muzyka i śpiew, pląsy i taniec
9. Wychowanie przez sztukę ? różne formy plastyczne
14.Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania
7. Wychowanie przez sztukę ? dziecko widzem i aktorem
5. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci
4. Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia
10. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych
12. Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt
Zamierzone efekty/ umiejętności dzieci: (cele szczegółowe)
-dz. opowiada o rodzinnych tradycjach,
-dz. słucha wypowiedzi innych,
-dz. wykonuje prace plastyczne, wzorując się na wytworach sztuki ludowej,
-dz. łączy różne materiały, tworząc kompozycje przestrzenne,
-dz. układa obrazki w sensowną historyjkę, opowiada ją, próbuje dokończyć historyjkę, wymyślając najlepsze zakończenie,
-dz. układa przedmioty w szeregi, liczy w możliwie szerokim zakresie, nazywając liczebniki,
-dz. chętnie uczestniczy w pląsach i tańcach zbiorowych ludowych,
-dz. uważnie słucha opowiadań i bajek, wypowiada się na temat ich treści,
-dz. przedstawia teatrzyk kukiełkowy,
-dz. aktywnie uczestniczy we wspólnych przedszkolnych zajęciach edukacyjnych z najbliższymi,
-dz. rozróżnia poznane środowiska przyrodnicze: park, las, łąkę
-dz. nazywa i dokonuje charakterystyki wybranych zwierząt i roślin żyjących w różnych środowiskach dostępnych bezpośredniej i pośredniej obserwacji
-dz. prawidłowo i z szacunkiem zachowuje się w stosunku do zwierząt i roślin
-dz. rozumie, jakie warunki są potrzebne do wzrostu roślin, (światło, temperatura, wilgotność)
-dz. dba o przyrodę, uczestnicząc wraz z nauczycielem i najbliższymi w działaniach na rzecz ochrony przyrody – ?Międzynarodowego Dnia Ziemi?
-dz. wyjaśnia hasła: ?Przyrodę kochamy, więc jej nie zaśmiecamy?
WIERSZE:
WIELKANOC
R.Przymus
Wielkanoc! Wielkanoc! Wielka radość w sercu,
gdy stąpasz po świecie – kwitnącym kobiercu.
Na stole pisanki pięknie malowane…
Wśród zieleni trawy cukrowy baranek.
Bazie w wazoniku, ciasta i wędliny..
Wielkanoc ? i wielkie spotkanie rodziny.
KOLOROWE_JAJKO
Kolorowe jajko raz, dwa, trzy
Do koszyka wpadło raz, dwa trzy
W jajkach się schowało,
Bo ukryć się chciało
Kto je znajdzie ten je zje
Kto dziś jajko zje. 2x
Ja teraz wybieram raz, dwa, trzy
Jajka będziesz szukał teraz ty!
Warzywa i owoce – Janczarski Czesław
Tu są warzywa i owoce
promienie, słońca zamknięte
w jabłkach, gruszkach, śliwkach,
nawet w główkach kapusty.
A cóż dopiero mówić o cytrynach
i pomarańczach,
które mają w sobie blask i gorąco
promieni z dalekich krajów.
Jest tu czerwień pomidorów
i złoto na łuskach cebuli,
spod naci spryskanej wodą
wyglądają marchewki,
jak pomarańczowe
czapki krasnoludków.
Nie sposób wszystkiego opisać.
Proszę, przyjdźcie tu dzisiaj,
żeby zobaczyć, co przywiózł o świecie
zielony wóz ogrodnika.
PIOSENKI:
BAJKOWE PISANKI
Do zajączka przyszła kurka:
-Ko, ko, ko, ko-zagdakała.
Z koszem jajek na pisanki
Mama-kwoka mnie przysłała.
Zając podparł się pod boki:
-A to ci dopiero jajka!
Namaluję na nich tęczę,
i na każdym będzie bajka.
Ref.:Bajkowe pisanki, bajkowe.
Rozdamy je z dobrym słowem,
Świątecznym życzeniem,
Wiosennym marzeniem.
Bajkowe pisanki, bajkowe,
Wesołą wiodą rozmowę,
że wiosna za oknem,
że w dyngus ktoś zmoknie.
Rośnie żytko jak na drożdżach
I zieleni się rzeżucha,
Pisankowych opowieści
Zając słucha, kurka słucha.
Z bukiecikiem srebrnych bazi
W gości wybrał się baranek,
A dla niego mała kurka
Kosz bajkowych ma pisanek.
Ref.:Bajkowe pisanki, bajkowe.
IDĄ DZIECI ZE ŚWIĘCONYM
Idą dzieci ze święconym
tra la la la la la la
pięknie w koszu ułożonym
tra la la la la
Pod serwetką są pisanki
tra la la la la la la
z cukru zając i baranki
tra la la la la
Sympatyczne te zwyczaje
tra la la la la la la
Święto Wielkanocne daje
tra la la la la
WIELKIE SPRZĄTANIE
Sł. i muz. Joanna Biernat
1. W lesie na polanie
dziś ważne zebranie.
Wzięły się zwierzęta
za wielkie sprzątanie.
Ref. Szu-szu-szu! Szu-szu-szu!
Pracujemy ile tchu!
Szu-szu-szu! Szu-szu-szu!
Zaraz czysto będzie tu!
2. Mrówki ze ślimaczkiem
sprzątają pod krzaczkiem,
żabki z wiewiórką
w strumyku za górką.
Ref. Szu-szu-szu!…
3. Kosy pogwizdują
i śmieci pakują,
a niedźwiadek z liskiem
sortują je wszystkie.
4. A gdy posprzątały
ten list nam wysłały:
„Pamiętajcie dzieci,
by w lesie nie śmiecić!”
Ref. Szu-szu-szu!…
Inne ważne wydarzenia w grupie:
1.Gęsie jajo – warsztaty wielkanocne dla dzieci.
2. Wielkanoc tuż, tuż – plastyczne warsztaty rodzinne, spotkanie integracyjne, przygotowywanie dekoracji na Kiermasz Wielkanocny.