Kwiecień
Tematy kompleksowe:
1.Wielkanoc (03.04.- 14.04. 2017r.)
2.Kubusiowi Przyjaciele Natury uczą jak dbać o przyrodę.Realizacja programu Kubusiowi Przyjaciele Natury. (18.04.- 28.04.2017r.)
Realizowane obszary z Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego
1.Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych
3.Wspomaganie rozwoju mowy dzieci
4.Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia
5.Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci
6.Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych
7.Wychowanie przez sztukę dziecko widzem i aktorem
8.Wychowanie przez sztukę muzyka i śpiew, pląsy i taniec
9.Wychowanie przez sztukę różne formy plastyczne
10.Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych
12.Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt.
13.Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną
14.Tworzenie warunków do doświadczeń językowych i komunikacyjnych w zakresie reprezentatywnej i komunikatywnej funkcji języka (ze szczególnym uwzględnieniem nabywania umiejętności czytania)
15.Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.
Zamierzone efekty/ umiejętności dzieci:
-dz. zna zwyczaje rodzinne związane z obchodzeniem świąt Wielkanocnych
-dz. aktywnie uczestniczy w przygotowaniach do świąt
-dz. wykonuje prace plastyczne, inspirując się wytworami sztuki regionalnej, narodowej
-dz. rozróżnia poznane środowiska przyrodnicze: park, las, łąkę
-dz. nazywa i dokonuje charakterystyki wybranych zwierząt i roślin żyjących w różnych środowiskach dostępnych bezpośredniej i pośredniej obserwacji,
-dz. prawidłowo i z szacunkiem zachowuje się w stosunku do zwierząt i roślin,
-dz. wyjaśnia hasła ekologiczne Przyrodę kochamy, więc jej pomagamy,
-dz. eksperymentuje wraz z nauczycielem, poznając właściwości i znaczenie powietrza,
-dz. dokonuje analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów nos, Nela,
-dz. rozpoznaje obraz graficzny głoski n: małą i wielką drukowaną, i pisaną literę n, N,
-dz. pisze literę n, N po śladzie,
-dz. rozpoznaje obraz graficzny głoski y: drukowaną, i pisaną literę y,
-dz. wykonuje prace plastyczne inspirowane obserwacjami i doświadczeniami zdobytymi podczas zajęć w terenie w bezpośrednim kontakcie z przyrodą,
-dz. czynnie chroni przyrodę wraz z nauczycielem uczestnicząc w działaniach na rzecz ochrony przyrody: segregowanie odpadów, akcja sprzątanie świata,
-dz. układa wyrazy z rozsypanki literowej,
-dz. podaje propozycje rozwiązania problemu: ?Co mogą zrobić dorośli i dzieci z górą śmieci??,
-dz. zna pojęcie surowce wtórne i oznaczenie recyklingu,
-dz. rozpoznaje oznaczenia pojemników na surowce wtórne,
-dz. tworzy kompozycje przestrzenne z zastosowaniem różnorodnych materiałów i surowców wtórnych, nadaje im tytuł,
-dz. określa wynik dodawania poprzez manipulowanie przedmiotami i liczenie ich na zbiorach zastępczych,
-dz. podejmuje próbę obliczenia wyniku w pamięci,
-dz. wskazuje i nazywa cyfrę 9,
-dz. oszczędnie korzysta z wody podczas mycia, wyjaśnia hasło: Szanujesz wodę, szanujesz przyrodę,
Piosenki
Wielkie sprzątanie Sł. I muz. Joanna Bernat
1. W lesie na polanie dziś ważne zebranie
Wzięły się zwierzęta za wielkie sprzątanie
Ref.Szu szu- szu! Szu szu- szu!
Pracujemy ile tchu
Szu szu- szu! Szu szu- szu!
Zaraz czysto będzie tu!
2. Mrówki ze ślimaczkiem sprzątają pod krzaczkiem
A żabki z wiewiórką w strumyku za górką
3. Zbierają sikorki papierki i worki
A maleńkie muszki butelki i puszki
4. Kosy pogwizdują i śmieci pakują
A niedźwiadek z liskiem sortują je wszystkie
5. A gdy posprzątały ten list nam wysłały
Pamiętajcie dzieci by w lesie nie śmiecić.
Wiersz
Na leśnej polanie
W naszym lesie na polanie wielkie dzisiaj zamieszanie.
Był tu chyba wróg przyrody i narobił wiele szkody.
Krzaczek płacze, ptak nie śpiewa, połamane młode drzewa.
Siatki, puszki i papiery i butelki leżą cztery.
Każdy starszak koszyk niesie, zaraz będzie czysto w lesie!.
Tak bym chciała żyć na świecie, w którym śmieci nie znajdziecie.
Kosze służą na odpadki pamiętajcie o tym dziatki.
Inne ważne wydarzenia w grupie:
1.Sprzątanie Świata – udział w akcji związanej z obchodami Międzynarodowego Dnia Ziemi.
2.Zajęcia biblioteczne