Grudzień
- Święty Mikołaj nocą wędruje (5.12 ? 9.12)
- Tajemnice domu- poznajemy urządzenia elektryczne (12.12. ? 16.12.2016 r.)
- Coraz bliżej święta (19.12. ? 23.12.2016 r.)
- Tydzień za tygodniem (27.12.2016 ? 05.01. 2017 r.)
Realizowane obszary z Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego
1 Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dziećmi i dorosłymi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.
2.Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku.
5.Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.
6.Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.
9.Wychowanie przez sztukę ? różne formy plastyczne.
10.Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych.
13.Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną
12.Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt.
15.Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.
Zamierzone efekty/ umiejętności dzieci: (cele szczegółowe)
– potrafi współdziałać zgodnie z innymi dziećmi
– potrafi poprawnie umyć dłonie i twarz; potrafi samodzielnie wytrzeć dłonie i twarz.
– potrafi poprawnie umyć zęby
– zna stałe następstwo dnia i nocy
– wymienia zmiany zachodzące w przyrodzie w poszczególnych porach roku
– wie, że w każdym roku występują te same pory roku.
– wyjaśnia zagrożenia związane z prądem
– obserwuje, jak działają wybrane urządzenia
– rozpoznaje i nazywa urządzenia techniczne codziennego użytku .
– zna niektóre tradycje świąteczne, tj. ubieranie choinki, kolacja wigilijna, śpiewanie kolęd
– zmienia sposób poruszania się zgodnie z poleceniem
– orientuje się w bezpiecznym poruszaniu się po drogach i w korzystaniu ze środków transportu
– aktywnie uczestniczy w uroczystościach związanych z obrzędami ludowymi, obchodami Mikołajek
– działa na zbiorach w sytuacjach zadaniowych, dostrzegając równoliczność zbiorów, choć oceniając ?na oko?, może wydawać się, że zbiory nie są równoliczne
?Zegar?.
Idzie zegar
Cyku, cyku.
Nie ustaje
Dniem i nocą.
Czas odmierza
Równiuteńko.
Na co? Po co?
Na co? Po co?
Żebyś w porę
Wstał z łóżeczka.
Zjadł śniadanie
bez pośpiechu.
I nie pędził
Do przedszkola
Aż zabraknie oddechu.
Dwa zegary.
- Były sobie dwa zegary,
Tik tik tik , tak tak tak,
Jeden młody, drugi stary.
Tik tik tik , tak tak tak.
Stary cicho w kącie stał,
Tik tik tik , tak tak tak,
Co godzinę marsza grał,
Tik tik tik , tak tak tak.
2.A ten drugi choć malutki
Tik tik tik , tak tak tak,
Znał godziny i minutki,
Tik tik tik , tak tak tak
Chodził nawet kiedy spał, tik tik tik , tak tak tak
Ważne wydarzenia w grupie:
W grudniu odbyła się impreza ogólno przedszkolna ?Mikołajki?
Dzieci były na filmie w kinie na bajce ?Świąteczne zamieszanie?
Odbyła się uroczystość grupowa przed Świętami Bożego Narodzenia ?Świąteczny czas?