Czerwiec
Tematy kompleksowe:
1.Jakie prawa mają dzieci? (29.05.- 2.06.2017r.)
2.Na łące i nad stawem (5.06.- 16.06.2017r.)
3.Dobre rady na bezpieczne wakacje (19.06.- 30.06.2017r.)
Zadania z podstawy programowej:
1. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dziećmi i dorosłymi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.
3. Wspomaganie rozwoju mowy oraz innych umiejętności komunikacyjnych dzieci.
6. Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.
7. Wychowanie przez sztukę dziecko widzem i aktorem.
9. Wychowanie przez sztukę różne formy plastyczne.
13. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.
14. Tworzenie warunków do doświadczeń językowych i komunikacyjnych w zakresie reprezentatywnej i komunikatywnej funkcji języka (ze szczególnym uwzględnieniem nabywania umiejętności czytania).
15. Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.
Cele operacyjne:
-dz. próbuje budować dłuższe wypowiedzi na określony temat
-dz. wie, że wszyscy ludzie mają równe prawa
-dz. eksperymentuje w trakcie używania różnych materiałów plastycznych
-dz. doskonali sprawność manualną palców i dłoni
-dz. bierze aktywny udział w tworzeniu przedszkolnej książeczki
-dz. nazywa wykonane prace i opowiada o nich
-dz. wie, że dzieci mogą różnić się kolorem skóry, lecz w rzeczywistości lubią robić podobne rzeczy
-dz. ćwiczy orientację w przestrzeni, rozwija wyobraźnię
-dz. bierze udział w wycieczce autokarowej do Skansenu w Olsztynku z okazji swojego święta
-dz. orientuje się w bezpiecznym poruszaniu się po drogach i korzystaniu ze środków transportu
-dz. zna swoje prawa i obowiązki
-dz. słucha krótkich opowiadań i wierszy o treści bliskiej dzieciom
?dz. uważnie sucha opowiadań i wierszy przedstawianych przez nauczyciela
-dz. rozwija pomysłowość, aktywną i twórczą postawę
-dz. rozpoznaje i nazywa zwierzęta i rośliny żyjące i rosnące na łące
-dz. zaznajomi się z nowym środowiskiem przyrodniczym
-dz. pozna znaczenie owadów dla środowiska zapylanie kwiatów
-dz. wzbogaca swój słownik – owad, do ich obserwacji wykorzysta szkło powiększające
-dz. doskonali umiejętność posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi
-dz. doskonali sprawności umysłowe: spostrzeganie, uogólnianie, analiza i synteza, porównywanie
-dz. zapozna się z cyklem rozwojowym motyla
-dz. wzbogaca słownictwo: gąsienica, kokon, motyl
-dz. rozwija wyobraźnię i pomysłowość, doskonali precyzje ruchów
-dz. pozna zjawisko symetrii
-dz. powtarza wyrażenia onomatopeiczne głosem o różnorodnym natężeniu: cichym szeptem, pełnym głosem, szeptem scenicznym
-dz. ćwiczy umiejętność posługiwania się nożyczkami
-dz. ćwiczy koordynację wzrokowo ?ruchową
-dz. pozna nową technikę plastyczną ?orgiami płaskie
-dz. próbuje określić położenie przedmiotów w przestrzeni
-dz. stosuje pojęcia: na, pod, obok, za, przed, w
-dz. próbuje ilustrować treść piosenki ruchem
?dz. określa w muzyce tempo: szybkie, średnie, wolne
-dz. rozwija zainteresowania plastyczne
-dz. pozna efekty łączenia barw
-dz. zna zasady bezpiecznego wypoczynku: nie wchodzenia samemu do wody; nie oddalania się od rodziców; nie wchodzenia na drzewo; nie zbliżania się do urządzeń i maszyn rolniczych; przestrzegania zakazu zrywania i próbowania nieznanych roślin i owoców; ochrona przed oparzeniem słonecznym;
-dz. rozpoznaje i nazywa różne dźwięki
-dz. wykonuje ćwiczenia oddechowe, fonacyjne, artykulacyjne
-dz. czerpie radość z możliwości wspólnej zabawy
-dz. bierze aktywny udział w organizowanych grach, zabawach, konkurencjach sportowych
-dz. uczestniczy chętnie w uroczystości
-dz. określa pory dnia: rano, południe, wieczór
-dz. wie, jak należy zachować się w czasie burzy
-dz. śpiewa poznane piosenki
-dz. śpiewa ludowe piosenki samodzielnie i w zespole, reaguje na sygnały słuchowe i słowne, aktywnie uczestniczy w zabawie przy piosence
-dz. uczestniczy aktywnie w słuchaniu koncertów muzycznych w przedszkolu
-dz. słucha z uwagą muzyki instrumentalnej na przedszkolnych koncertach
Piosenki:
Łąka
Leci siwa mgła do góry
Wnet się zmieni w ciemne chmury
Pada deszczyk prosto z nieba
Tego nam tu było trzeba.
Rośnie trawa ile zdoła
Kwitną kwiaty, pachną zioła
Obudziły się biedronki
Pszczoły, trzmiele oraz bąki.
Frunie motyl pod niebiosy
Żabie chóry ćwiczą głosy
Środkiem łąki bociek człapie
Zmykaj żabko, bo cię złapie.
Jesteśmy żaby
Jesteśmy żaby, aby, aby,
Jesteśmy mokre, okre, okre.
Mieszkamy w błocie, ocie, ocie.
I się chowamy, gdy jest bociek.
Jesteśmy żaby, aby, aby,
Jesteśmy mokre, okre, okre.
Zjadamy muchy, uchy, uchy
I mamy bardzo grube brzuchy.
A my bociany, any, any
Apetyt mamy, amy, amy
Wolno chodzimy, imy, imy
Lecz każdą żabę zobaczymy
A my bociany, any, any
Apetyt mamy, amy, amy
A nasze dzioby, oby, oby
Na żaby mają dziś sposoby.
Wiersz:
Idą mrówki zabawa paluszkowa
Idą sobie mrówki dróżką
Pierwsza mrówka tupie nóżką
Druga mrówka tupie nóżką
trzecia mrówka tupie nóżką
czwarta mrówka tupie nóżką
potupały, potupały
i w mrowisku się schowały.
Ważne wydarzenia:
Koncert filharmonii w-m
Wycieczka z okazji Dnia Dziecka do Skansenu w Olsztynku
Festyn Rodzinny /teatrzyk Rodzice Dzieciom/
Zakończenie roku uroczystość ogólnoprzedszkolna.