Czerwiec
1.Jesteśmy dziećmi lubimy się bawić 29.05.2017r. – 09.06.2017r.
2.Słoneczna łąka 12.06.2017 – 23.06.2017
Realizowane obszary z Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego
1.Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych
3.Wspomaganie rozwoju mowy oraz innych umiejętności komunikacyjnych dzieci
4.Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia
5. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci
6. Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych
8.Wychowanie przez sztukę – muzyka i śpiew, pląsy i taniec
9.Wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne
12. Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt
13.Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną (rozpoznawania kształtów geometrycznych)
14.Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania
15. Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne
Zamierzone efekty/ umiejętności dzieci: (cele szczegółowe)
-dz. rozumie, że wszyscy mają równe prawa do zabawy, nauki bez względu na kolor skóry, narodowość i płeć,
-dz. aktywnie uczestniczy w rodzinnych piknikach, zawodach sportowych i innych spotkaniach rodzinnych w przedszkolu,
-dz. odróżnia dobro od zła, podaje przykłady dobrego i złego zachowania, nazywa emocje,
-dz. uważnie słucha opowiadań i bajek, wypowiada się na temat ich treści,
-dz. z uwagą uczestniczy w zwiedzaniu galerii, wystaw, ekspozycji, ogląda wytwory sztuki ludowej swojego regionu i charakteryzuje je,
-dz. stosuje się do umów i znaków, sygnałów umownych stosowanych przez nauczyciela, służących bezpieczeństwu dzieci,
-dz. rysuje postać człowieka, stopniowo wzbogacając rysunek w szczegóły,
-dz. porusza się dowolnie do słuchanej muzyki, porusza się w rytm słyszanej muzyki: maszeruje, podskakuje, lekko porusza się na palcach itd.,
-dz. układa obrazki w sensowną historyjkę, opowiada ją, próbuje dokończyć historyjkę, wymyślając najlepsze zakończenie,
-dz. szacuje liczbę przedmiotów, podaje liczbę przedmiotów,
-dz. działa na zbiorach w sytuacjach zadaniowych, życiowych i zabawowych oraz ustala równoliczność zbiorów, choć oceniając ?na oko?, może wydawać się, że zbiory nie są równoliczne,
-dz. wie, w jaki sposób przebiega rozwój niektórych roślin i zwierząt
-dz. umie kolejno określić stadia rozwoju motyla
-dz. określa przyczyny i skutki wydarzeń po wysłuchaniu opowiadania
-dz. układa z danych obrazków sensowną historyjkę
-dz. aktywnie uczestniczy w zajęciach z profilaktyki wad postawy, wykonując ćwiczenia wyprostne oraz zapobiegające płaskostopiu
-dz. wykonuje ćwiczenia słuchowe: rozpoznaje, naśladuje dźwięki
WIERSZE:
TU MAM RĘCE
Tu mam ręce, tu mam nogi,
a po środku brzuszek.
Tu mam głowę, a na głowie
z obu stron mam uszy.
Moje ręce klaszczą ładnie: klaś, klaś,
nogi tańczą raz i dwa: tupu, tupu,
w głowie mam pomysłów dużo: ho, ho!
Buzia śpiewa: tralala, tralala.
Tu mam brodę, a tu nosek,
tu jest moje czoło.
Jak zobaczę się w lusterku
śmieję się wesoło!
Łąka
Łąka tylu ma mieszkańców
zwierząt, roślin kolorowych.
Tu motylek, a tam pszczółka
tutaj kwiatek ? o różowy
Z kopca wyszedł krecik mały
obok niego idzie mrówka.
Na rumianku w krasnej sukni
przycupnęła boża krówka
Nad tą łąką kolorową
bal wydały dziś motyle.
Zapraszają wszystkie dzieci
więc zatańczmy z nimi chwilę
PIOSENKI:
PODAJMY SOBIE RĘCE
1. Chociaż świat dokoła
Dziwny jest i wielki,
A my tacy mali,
Mali jak kropelki.
Ref. Podajmy sobie ręce
W zabawie i w piosence,
W ogródku przed domem,
Na łące znajomej.
Podajmy sobie ręce,
Przez burze i przez tęcze,
Pod gwiazdą daleką,
Nad rzeczką i rzeką.
2. Kiedy nagle z bajki
Zniknie dobra wróżka,
Kiedy szary smutek
wpadnie do fartuszka.
3. Choć nas czasem dzielą
Nieprzebyte góry,
Nieskończone drogi,
Zachmurzone chmury.
ŁĄKA
1. Na wiosennej łące tańczyły zające,
po trawie skakały z łąką się witały.
Witały ślimaka, motyla i szpaka,
żabę, kreta, muchę, mrówkę i ropuchę.
Ref.: Hej, ha, raz, dwa, trzy,
z zajączkami zatańcz ty!
Hej, ha, raz, dwa, trzy,
z zajączkami tańcz i ty.
2. Na wiosennej łące tańczyły zające,
po trawie skakały kwiatki oglądały.
Oglądały bratki, fiołki i bławatki ,
mlecze i rumianek przez calutki ranek.
Ref.: Hej, ha, raz, dwa, trzy,
Inne ważne wydarzenia w grupie:
1.Wycieczka autokarowa do Skansenu do Olsztynka.
2.Festyn Rodzinny w Stodole Kultury 08.06.17r.
3.Zdobycie I miejsca i wyróżnienia w konkursie plastycznym ogólnopolskim Portret mojej mamy
4.Zaprezentowanie dzieciom bajki napisanej przez mamę Iwonę Karpiniak a zilustrowaną przez Polę nagrodzona w konkursie plastyczno-literackim na książeczkę o Dobrym Mieście.