Czerwiec
Tematy kompleksowe:
1.Hej dzieciaki co wy na to już niedługo będzie lato! 12.06. 2017r.- 23.06.2017r.
2.Wakacje tuż, tuż 26.06- 30.06.2017
Realizowane obszary z Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego
1. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych
3. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci
4. Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia
5. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci
6. Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych
7. Wychowanie przez sztukę- dziecko widzem i aktorem
8. Wychowanie przez sztukę – muzyka i śpiew, pląsy i taniec
9. Wychowanie przez sztukę- różne formy plastyczne
10. Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych
11. Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń.
12. Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt.
13. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną
14. Tworzenie warunków do doświadczeń językowych i komunikacyjnych w zakresie reprezentatywnej i komunikatywnej funkcji języka (ze szczególnym uwzględnieniem nabywania umiejętności czytania)
15. Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.
Zamierzone efekty/ umiejętności dzieci:
-dz. wie co to jest mapa, wskazuje na mapie i podaje nazwę swojego miasta i rzeki, nad którą leży, a także nazwy większych miast regionu
-dz. układa z rozsypanki wyrazowej krótkie zdania
-dz. czyta krótkie proste zdania
-dz. rozróżnia najczęściej spotykane i znane pojazdy: lądowe, morskie, powietrzne
-dz. układa z rozsypanki literowej nazwy pojazdów: rower, motor, samolot, auto, statek, autobus
-dz. określa wynik dodawania i odejmowania poprzez manipulowanie przedmiotami i liczenie ich, na zbiorach zastępczych
-dz. podejmuje próbę obliczenia wyniku w pamięci
-dz. zapisuje czynności matematyczne z zastosowaniem różnych symboli: + – =
-dz. określa zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla lata
-dz. uczestniczy w rozmowach dotyczących bezpieczeństwa wynikających z oglądanych zdarzeń, ilustracji, wyjaśniając możliwości unikania sytuacji niebezpiecznych i radzenia sobie z nimi
-dz. podaje numery alarmowe w szczególności: policji, straży pożarnej, pogotowia ratunkowego, wskazując jednocześnie te numery wśród innych
-dz. wie jak bezpiecznie korzystać ze słońca
-dz. wie jak bezpiecznie zachować się w czasie burzy
-dz. zna podstawowe zasady zachowania się nad wodą, w lesie , na placu zabaw, podczas zabaw w domu
-dz. rozpoznaje dźwięki instrumentów perkusyjnych, nazywa je
-dz. rozpoznaje po usłyszanym fragmencie znaną piosenkę , zaśpiewa ją
-dz. dodaje i odejmuje w zakresie 10 na konkretach i w pamięci
-dz. dodaje dziesiątkami, setkami, wskazuje na palcach daną liczbę –dz. wykonuje prace plastyczne na podany temat
-dz. nadaje nazwę i tytuł swojej pracy
-dz. rozpozna po dotyku, zapachu, dźwięku różne przedmioty, nazwie je
Piosenki: Złap lato.
1.W górze bursztynowe słońce,
w dolinie skrył się chłodny cień.
Motyl spieszy, by na łące
móc z latem spędzić dzień.
Ref: Złap lato za rękę,
zaśpiewaj piosenkę,
dziś słońca nie będzie nam brak.
Nie kryją słowiki talentu przed nikim
i tysiąc kolorów ma świat.
2.Trzymać ciepły wiatr na dłoni
i słuchać o czym szepcze las.
Gra na skrzypcach polny konik,
znów lato woła nas.
Lato, lato, lato czeka
Razem z latem czeka rzeka
Razem z rzeką czeka las
A tu ciągle nie ma nas
Lato, lato, nie płacz czasem
Czekaj z rzeką, czekaj z lasem
W lesie schowaj dla nas chłodny cień
Przyjedziemy lada dzień
Już za parę dni, za dni parę
Weźmiesz plecak swój i gitarę
Pożegnania kilka słów
Pitagoras bądźcie zdrów
Do widzenia wam canto, cantare
Lato, lato, mieszka w drzewach
Lato, lato, w ptakach śpiewa
Słońcu karze odkryć twarz
Lato, lato, jak się masz
Lato, lato, dam ci różę
Lato, lato, zostań dłużej
Zamiast się po krajach włóczyć stu
Lato, lato, zostań tu
Wiersze: Kto
Kto dziś żegna swe przedszkole i chce zacząć naukę w szkole? My!!!!
Kto rysuje , tańczy, śpiewa na nikogo się nie gniewa? My!!!!
Kto nauczył się czytania, zna zasady zachowania? My!!!!
Kto już dobrze , szybko liczy i pisanie liter ćwiczy? My!!!!
Kto ojczyznę swoją zna, o przyrodę zawsze dba? My!!!!
Skoro tyle już umiemy to do szkoły iść możemy.
Przyrzekamy w nowej szkole godnie reprezentować nasze przedszkole.
Pożegnanie przedszkola
Autor: Bożena Forma
Żegnamy się z przedszkolem,
salami, zabawkami.
A z największym żalem
z naszymi paniami.
Zaraz po wakacjach
będziemy już w szkole.
W myślach pozostanie
przedszkole wesołe.
To droga do przedszkola,
to drzewo, ławka, brama.
W drzwiach przedszkola stoi
pani ukochana.
Czas beztroskich zabaw
z życia przedszkolnego,
długo pozostanie
w sercu u każdego.
Inne ważne wydarzenia w grupie:
1.Letni festyn na pożegnanie przedszkola- ogólnoprzedszkolna uroczystość prowadzona przez artystów studia teatralnego Karuzela z Białegostoku.