Kwiecień
1.Wielkanocne bazie (3.04.- 14.04.2017r.)
2.Czysta planeta Ziemia (18.04.- 28.04.2017r.)
Zadania z podstawy programowej:
1. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dziećmi i dorosłymi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.
3. Wspomaganie rozwoju mowy oraz innych umiejętności komunikacyjnych dzieci.
6. Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.
7. Wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i aktorem.
8. Wychowanie przez sztukę -muzyka: różne formy aktywności muzyczno-ruchowej (śpiew, gra, taniec).
9. Wychowanie przez sztukę -różne formy plastyczne.
12. Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt.
13. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.
14. Tworzenie warunków do doświadczeń językowych i komunikacyjnych w zakresie reprezentatywnej i komunikatywnej funkcji języka (ze szczególnym uwzględnieniem nabywania umiejętności czytania).
15. Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.
Cele operacyjne:
-dz. pozna symbole świąt wielkanocnych: pisanka, baranek, baba wielkanocna, święconka
-dz. mówi płynnie, niezbyt głośno, dostosowując ton głosu do sytuacji
-dz. pozna tradycję ozdabiania jaj na święta wielkanocne
-dz. pozna techniki zdobienia jaj
-dz. ozdobi jajo gęsie wg własnego pomysłu
-dz. doskonali sprawność manualną palców i dłoni poprzez lepienie z plasteliny
-dz. pozna budowę jajka: żółtko, białko doskonali precyzyjne ruchy dłoni
-dz. pozna sposób rozwoju ptaszka, będzie przestrzegać zakazu płoszenia ptaków w okresie lęgowym
-dz. przećwiczy mięśnie narządów mowy na zgłoskach: tur, szlap, klap, kic, hyc, ciach, drap?, doskonali umiejętność prawidłowego wymawiania wyrazów głosów wydawanych przez zwierzęta
-dz. bierze czynny udział w zabawach parateatralnych
-dz. uważnie słucha i wykonuje polecenia, określa warunki niezbędne roślinom do wzrostu i rozwoju
-dz. dostrzega logiczny związek w odniesieniu do sytuacji przedstawionej w historyjce obrazkowej
-dz. potrafi policzyć 5 i w miarę możliwości więcej elementów
-dz. uczestniczy aktywnie w zabawach ruchowych ze śpiewem
-dz. słucha uważnie piosnek śpiewanych przez nauczyciela i odtwarzanych z CD
-dz. powtarza słowa lub krótkie teksty, zachowując podany rytm, tempo oraz właściwą intonację
-dz. ćwiczy umiejętność posługiwania się nożyczkami
-dz. przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas autokarowej wycieczki
-dz. zna zasady zachowania obowiązujące w czasie przedstawienia teatralnego: wie, że należy ubrać się schludnie, przychodzić punktualnie, nie rozmawiać w czasie przedstawienia, nagradzać brawami aktorów po skończonym przedstawieniu
-dz. uczestniczy aktywnie w oglądanych przedstawieniach, reaguje żywo na to, co dzieje się na scenie, rozumie uczucia i emocje bohaterów
-dz. biorą czynny udział w porządkowaniu ogrodu przedszkolnego i jego okolic,
-dz. zachowają zasady warunkujące bezpieczeństwo poprzez użycie rękawiczek jednorazowych
-dz. podejmą próbę segregowania śmieci, odczuwają radość z dobrze wykonanej pracy na rzecz nas wszystkich- Ziemi, podejmuje działania na rzecz ochrony najbliższego środowiska
-dz. uczestniczy aktywnie w słuchaniu koncertów muzycznych w przedszkolu
-dz. słucha z uwagą muzyki instrumentalnej na przedszkolnych koncertach
-dz. rozpoznaje i nazywa instrumenty perkusyjne
-dz. poznaje słowo-filtr- urządzenie, które zatrzymuje zanieczyszczenia, w małych zespołach próbuje przefiltrować zanieczyszczoną wodę, dzieli się swoimi spostrzeżeniami nt. doświadczenia
-dz. przeliczy ilość elementów w poszczególnych obręczach posługując się liczebnikami głównymi i porządkowymi
-dz. zna oznaczenia pojemników do segregowania odpadów
-dz. wie, co należy zrobić z niewykorzystanymi lekarstwami (zostawiamy w aptekach w specjalnych pojemnikach) i zużytymi bateriami
-dz. pozna określenie ?ochrona środowiska, rozumie potrzebę dbania o środowisko
Piosenki:
Święta, święta biją dzwony
Pachnie ciasto na świątecznym obrusie, obrusie
Wokół stołu się krzątają mamusie, mamusie
Wszyscy poważni są tego ranka
Niech nas rozśmieszy wesoła pisanka.
Święta, święta biją dzwony
Każdy dzwon jak roztańczony
Tańczy, tańczy każdy dzwon
bim, bam, bom, bim, bam, bom.
Szynka mruga z okrągłego półmiska, półmiska
Tatuś chętnie by z radości zagwizdał, zagwizdał
Wszyscy poważni są tego ranka
Niech nas rozśmieszy wesoła pisanka.
Święta, święta biją dzwony
Każdy dzwon jak roztańczony.
Duszki leśne
Żyją w lesie małe duszki, które czyszczą leśne dróżki.
Mają miotły i szufelki i do pracy zapał wielki.
Duszki, duszki, duszki leśne,
Wstają co dzień bardzo wcześnie
I ziewając raz po raz
Zaczynają sprzątać las.
Piorą liście, myją szyszki aż dokoła wszystko błyszczy
Muchomorom piorą groszki, bo te duszki to czyścioszki
Duszki, duszki, duszki leśne?.
Gdy ktoś czasem w lesie śmieci zaraz duszek za nim leci.
Zaraz siada mu na ręce, grzecznie prosi nie śmieć więcej
Duszki, duszki, duszki leśne?
Wiersz:
Wielkanocne kolory Dorota Gellner
Na wielkanocnym stole
Kolor się miesza z kolorem.
Śmieją się z każdej strony
Owsa wstążeczki zielone,
Bazie, srebrne jak deszczyk?
I co jeszcze?
Przy obrusie biała falbanka,
Złoty dzwonek baranka
I tysiąc różnych kolorów
Na świątecznych pisankach!
Przyjaciele Przyrody: dzieci z grupy II Świerszcze przyrzekają:
Chronić przyrodę
Oszczędzać wodę
Dokarmiać ptaki
Dbać o zwierzaki
Kwiaty hodować
Drzewa szanować
Ziemię ratować
Nigdy nie śmiecić
I uczyć tego
Wszystkie dzieci.
Ważne wydarzenia:
Warsztaty wielkanocne- spotkanie z ekspertami
Pisanki, kraszanki, jajka malowane – wielkanocne warsztaty grupowe.
Kiermasz Wielkanocny
Wycieczka do Teatru Lalek Olsztynie na przedstawienie pt. Nemo w krainie snów
Gość w przedszkolu – spotkanie z ekspertami nt. segregowania odpadów.