Marzec
1.TYLE ZWIERZĄT WKOŁO, WIĘC JEST NAM WESOŁO 06.03.2017r. – 17.03.2017r.
2.WIOSNA ZARAZ TU PRZYBĘDZIE, KOLOROWO BĘDZIE WSZĘDZIE 20.03.2017 – 31.03.2017
Realizowane obszary z Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego (wybrać najważniejsze obszary z każdego tematu kompleksowego)
12.Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt
6. Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych
1.Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.
13.Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną (rozpoznawania kształtów geometrycznych)
8.Wychowanie przez sztukę – muzyka i śpiew, pląsy i taniec
9. Wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne
14.Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania
2.Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku
3.Wspomaganie rozwoju mowy oraz innych umiejętności komunikacyjnych dzieci
10. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych
11. Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń
Zamierzone efekty/ umiejętności dzieci: (cele szczegółowe)
-dz. nazywa wybrane zwierzęta żyjące w różnych środowiskach dostępnych bezpośredniej i pośredniej obserwacji, np. zwierzęta żyjące w gospodarstwie wiejskim, a także w zoo,
-dz. uczestniczy w wycieczce do gospodarstwa wiejskiego,
-dz. przestrzega zasad bezpieczeństwa dotyczących zachowania ostrożności względem nieznanych roślin i zwierząt,
-dz. aktywnie uczestniczy w organizowanych przez nauczyciela różnorodnych zajęciach, zwłaszcza w zabawach, pląsach i tańcach integracyjnych, np. z szarfami, chusteczkami,
-dz. z pomocą nauczyciela ustala wynik dodawania i odejmowania, licząc przedmioty w sytuacjach zabawowych,
-dz. rytmizuje krótkie teksty piosenek, jednocześnie rytmicznie klaszcząc, tupiąc, stukając itp
-dz.wykonuje prace plastyczne, posługując się różnymi technikami, rysowanie, kolorowanie, składanki papierowe
-dz. wykonuje ćwiczenia oparte na spostrzeganiu wzrokowym,
-dz.rozpoznaje zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla danej pory roku
-dz.uczestniczy w zabawach eksperymentalnych, poznając właściwości wody
-dz.dzieli się swoimi spostrzeżeniami w trakcie rozmowy
-dz.podejmuje działania konstrukcyjne, tworząc budowle, pojazdy, kompozycje przestrzenne z różnych rodzajów klocków
-dz.spożywa posiłek, zachowując porządek wokół siebie, zachowuje się kulturalnie podczas spożywania posiłków
WIERSZE:
?PRZYJACIEL?
B. Forma
Marzy Ania o piesku,
o kotku marzy Tomek.
Jurek chce mieć królika,
a świnkę morską Romek.
Każdy chce mieć przyjaciela,
dużego lub małego.
Zajmować się nim ciągle,
przytulić się do niego.
?W ZOO?
Matołek raz zwiedzał zoo
I wołał co chwila: ?O-o!?
?Jaka brzydka papuga!?
?Żyrafa jest za długa!?
?Słoń za wysoki!?
?A po co komu te foki??
?Zebra ma farbowane żebra!?
?Tygrys! Chętnie by mnie stąd wygryzł!?
?Na, a zajrzyjmy pod daszek:
Żółw ? tuś, bratku, tuś!?
?A to? Ptaszek.
Niezły ptaszek ? Struś!?
Wreszcie zbliża się do wielbłąda,
uważnie mu się przygląda
I powiada wskazując na niego przez kraty:
?Owszem, niezły. Niczego! Szkoda tylko, że garbaty!?
PIOSENKI:
?DOMOWA PIOSENKA?
1.Kiedy wracam z przedszkola i otworzyć chcę drzwi,
już od progu dobiega zawsze wierny głos psi.
Na dywanie w pokoju do nóg łasi się kot,
a w pudełku pod stołem chomik chowa się w kąt.
Ref.: Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma,
a ja w domu mam chomika, kota, rybki oraz psa.
Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma,
a ja w domu mam chomika, kota, rybki oraz psa.
2.Kiedy smutno mi czasem, przyjdzie do mnie pan pies,
poda łapę, zapyta: Nie martw się, co ci jest?
Kot zamruczy pod nosem, chomik także da znać,
i od razu weselej, już zaczynam się śmiać.
Ref.: Każdy ma jakiegoś bzika, każdy ?
?DŻUNGLA?
1. Dżungla, dżungla
taka wielka dżungla,
poplątane zwoje dzikich lian.
Mieszka sobie w bambusowej chatce
Ambo Sambo wielkiej dżungli pan.
Ref: Strusie mu się w pas kłaniają,
małpy na gitarach grają,
Ambo tu, Ambo tam,
Ambo tu i tam.
2. Ambo Sambo doskonale znam go,
węża się nie boi ani lwa.
Dla swych dzikich leśnych ulubieńców
coś smacznego w dłoni zawsze ma.
Ref: Strusie mu się w ?.
Maszeruje wiosna
Tam daleko, gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna
ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.
Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergoczą głośno i wesoło
Maszeruje wiosna, w ręku trzyma kwiat
gdy go w górę wznosi – zielenieje świat.
Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę
chętnie żuje gumę i robi balony
a z nich każdy jest zielony.
Maszeruje…
Wiosno, wiosno, nie zapomnij o nas
każda trawka chce już być zielona
Gdybyś zapomniała, inną drogą poszła
zima by została mroźna.
Maszeruje…
Inne ważne wydarzenia w grupie:
?Pierwszy Dzień Wiosny? ? udział w ogólnoprzedszkolnym pożegnaniu zimy, a przywitaniu wiosny.
?Światowy Dzień Wody? ? uczestnictwo w uroczystości przedszkolnej.
?Chatka zajączka? ? udział w ogólnoprzedszkolnym teatrzyku.