Luty
Tematy kompleksowe
1.Zimą pomagamy zwierzętom (6.02. – 10.02.2017 r.)
2.Domowi ulubieńcy (13.02. – 17.02.2017 r.)
3.Pingwiny z lodowej krainy (20.02 – 24.02 r)
4.Dbam o swoje zdrowie (27.02 -06.03r)
Realizowane obszary z Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego
1 Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dziećmi i dorosłymi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.
2. Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku.
5. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.
6. Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.
7. Wychowanie przez sztukę ? dziecko widzem i aktorem.
8. Wychowanie przez sztukę ? muzyka: różne formy aktywności muzyczno-ruchowej (śpiew, gra, taniec).
9. Wychowanie przez sztukę ? różne formy plastyczne.
10. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych.
11. Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń.
12. Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt.
13. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną
14. Tworzenie warunków do doświadczeń językowych i komunikacyjnych w zakresie reprezentatywnej i komunikatywnej funkcji języka (ze szczególnym uwzględnieniem nabywania umiejętności czytania).
Zamierzone efekty/ umiejętności dzieci: (cele szczegółowe)
– rozumie, że inne dzieci mają prawo do zabawy tymi samymi zabawkami.
? przestrzega zasady mycia rąk przed każdym posiłkiem.
– dostrzega związek między chorobą a leczeniem;
– rozumie potrzebę wizyty u lekarza w przypadku odczuwania objawów choroby ;
– wie, że przyjmowanie lekarstw jest konieczne, aby powrócić do zdrowia;
– wie, że nie wolno samodzielnie zażywać lekarstw, i stosuje się do tego zakazu
– chętnie przebywa na świeżym powietrzu, nie odchodzi z miejsca zabawy z nieznaną osobą pod żadnym pretekstem
– bawi się w teatr wykorzystując zgromadzone w sali pacynki, zachęca rówieśników do jego obejrzenia
– uważnie ogląda przedstawienia teatralne
– reaguje adekwatnie do sytuacji
? śpiewa poznane piosenki;
– rozpoznaje i nazywa instrumenty perkusyjne, np.: bębenek, tamburyn, trójkąt, kołatka;
– wybrzmiewa rytm piosenki na instrumentach perkusyjnych;
– lepi z mas plastycznych różne kształty według własnego pomysłu i na określony temat.
– podejmuje działania konstrukcyjne
? dostrzega w krajobrazie zmiany charakterystyczne dla kolejnych pór roku.
– określa śnieg: klejący, sypki, mokry, zimny.
– wskazuje wybrane zwierzęta hodowane w domu
– dba o przyrodę, uczestnicząc wraz z nauczycielem w działaniach na rzecz ochrony przyrody, tj. opiekowanie się zwierzętami
– dba o przyrodę, uczestnicząc wraz z nauczycielem w działaniach na rzecz ochrony przyrody, np. dokarmianie ptaków
– rozróżnia przedmioty, obiekty, kolory, podstawowe figury geometryczne i porównuje ich wielkości
– wskazuje górę i dół kartki w sytuacjach zadaniowych
– układa przedmioty w szeregi, liczy, nazywając liczebniki z pomocą nauczyciela
– czyta globalnie wyrazy: ?pingwin?, ?lodowa kraina?
– układa według wzoru.
– aktywnie uczestniczy w zabawach rozwijających koordynację wzrokowo-ruchową
– rozpoznaje ptaki po wyglądzie i wydawanych odgłosach wyróżnia na obrazkach nazwy znanych ptaków.
Wiersze i piosenki do nauki:
W sklepie zoologicznym
Ulicami miasta
idzie Maciuś z mamą.
Nagle przed sklepem
na chwilę przystanął.
W sklepie pełno zwierząt:
myszki i szynszyle,
kolorowe ryby.
Skąd ich tutaj tyle?!
Papugi, kanarki,
jest też morska świnka,
a w akwarium mieszka
żółwiowa rodzinka.
Może da się wreszcie
namówić dziś mamę
i Maciuś wymarzone
zwierzątko dostanie.
Bożena Forma
?Biały walczyk?
Hej, biały walczyk, hop, hop, hop
Zając na śniegu znaczy trop
Zając na śniegu pomyka
A my tańczymy walczyka.
A my tańczymy walczyka.
Saneczki z góry wiozą nas
Wiatr pogwizduje, szumi las
A nasze ptaki z karmnika
Tańczą białego walczyka
Tańczą białego walczyka
Hej biały walczyk, baczność, start!
Dzieci do sanek i do nart
Sikorka prosi czyżyka
Tańczmy białego walczyka
Tańczmy białego walczyka
? Zdrowy przedszkolaczek?
1. Jestem sobie przedszkolaczek- hopsasa, hopsasa.
Nie grymaszę i nie płaczę- hopsasa, hopsasa.
2. Dla mnie szczotka, kubek pasta- hopsasa, hopsasa.
To przygoda jest i basta- hopsasa, hopsasa.
3.Sport jest moim przyjacielem- hopsasa, hopsasa.
I witamin zjadam wiele- hopsasa, hopsasa.
4.O swe zdrowie z panią dbamy- hopsasa, hopsasa.
Wszyscy pięknie wyglądamy- hopsasa, hopsasa.
Inne ważne wydarzenia w grupie:
Uroczystość ogólnoprzedszkolna ?Dzień kota?
Udział dzieci w przedstawieniu teatralnym ?Magiczne słowa? w wykonaniu aktorów z Teatru Horyzont z Krakowa.