Luty
Tematy kompleksowe:
1. Zawody znane i mniej znane ( 06.02- 17.02.2017r.)
2. Ciepło- zimno (20.02- 24.02.2017r.)
3. Co widzę, gdy patrzę w niebo (27.02- 03.03.2017r.)
Realizowane obszary z Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego
1. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych
3. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci
4. Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia
5. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci
6. Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych
7. Wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i aktorem
8. Wychowanie przez sztukę – muzyka i śpiew, pląsy i taniec
9. Wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne
10. Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych
11. Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń.
13. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną
14. Tworzenie warunków do doświadczeń językowych i komunikacyjnych w zakresie reprezentatywnej i komunikatywnej funkcji języka (ze szczególnym uwzględnieniem nabywania umiejętności czytania)
15. Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.
Zamierzone efekty/ umiejętności dzieci:
– dz. rozpoznaje obraz graficzny głosek: r, R
– dz. ćwiczy aspekt kardynalny i porządkowy liczby 7
– dz. czyta globalnie wyrazy (nazwy zawodów), krótkie, proste zdania
– dz. dba o swoje zdrowie , zaczyna orientować się w zasadach zdrowego żywienia i zdrowego trybu życia
– dz. dba o zwierzęta w okresie zimy, dokarmianie ptaków w ogrodzie przeszkolonym
-dz. wypowiada się na temat dwóch krain: Sahary i Antarktydy , tworzy złożone wypowiedzi na ich temat
-dz. wie jak wygląda globus, potrafi na nim wskazać Saharę i Antarktydę ,
-dz. rozpoznaje i nazywa literę ?f,F?,
-dz. aktywnie uczestniczy w grupowej rozmowie ? zadaje pytania, podaje własne pomysły i uwzględnia pomysły innych,
-dz. odpowiada na pytania: Dlaczego tak się stało? po przeprowadzeniu eksperymentów z wykorzystaniem ciepłego i zimnego powietrza,
-dz. ustala liczbę przedmiotów w zbiorze, dopełnia elementy do 7,
-dz. ustala równoliczność zbiorów poprzez liczenie albo jednoznaczne przyporządkowanie,
-dz. planuje czynności, które prowadzą do osiągnięcia zamierzonego celu, procesu zaparzenia herbaty,
-dz. wypowiada się na temat wrażeń wzrokowych, smakowych, węchowych i dotykowych związanych z herbatą,
-dz. wie co to jest kosmos;
-dz. przekazuje słowami swoje emocje, przemyślenia, uczucia, dotyczące przestrzeni kosmicznej,
?dz. czyta wyrazy nazw planet,
-dz. rozpoznaje obraz graficzny głoski: małą i wielką drukowaną, i pisaną literę s , S,
-dz. tworzy kompozycję według własnego pomysłu na temat przestrzeni kosmicznej,
?dz. wskazuje i nazywa cyfrę 8,
Piosenki do nauki – ?Foka Gra Fokstrota”
1.Na fujarce foka, ćwiczy dziś fokstrota
Ref.Fa fa fa fa
Fa fa fa fa na fujarce foka gra /x4
2.Flądra z nią w duecie, fałszuje na flecie
Ref.Fa fa fa fa
Fa fa fa fa na fujarce foka gra /x4
3.Foka w furze z foki, z flądry zrywa boki
Ref.Fa fa fa fa
Fa fa fa fa na fujarce foka gra /x4
Kosmiczna wyprawa.
1.Kapitan gotowy, załoga w komplecie,
Rakieta się pręży do lotu jak ptak.
Już klapy zamknięte, skafandry dopięte.
Trzy, dwa, jeden, zero i nareszcie : Start!
Ref. Wyprawa kosmiczna,
Kosmiczna wyprawa-
Nieziemska przygoda,
Cudowna zabawa!
Choć raz, choć raz
Pofrunąć do gwiazd,
W ten niezapomniany czas!
2.Już księżyc siwiutki cylindrem się kłania,
Już droga ta mleczna, porywa nas w dal.
Tam gwiazdy się śmieją, planety szaleją,
A Ziemię nam przysłania błękitna mgła.
3.Słoneczko promykiem pozdrawia czerwonym
Żegnają się z nami i Wenus i Mars,
Bo Ziemia już czeka i tęskni z daleka.
To cud że ją mamy, i ona ma nas.
Furman ? piosenka
1.Wszystkich dziś ciekawość budzi,
Kto jest najszczęśliwszym z ludzi.
A ja mówię, że nad pana
Najszczęśliwszy los furmana
Ref. Hej, wio! Hejta wio!
Hejta stary, młody jary!
Hej , wio! Hejta, wio!
Hejta, wiśta, prrrr!
2. Gdybyś koniom nie dał paszy,
Tylko je biczyskiem straszył,
Wtedy próżna twa mitręga,
Sam do wozu się zaprzęgaj!
Wiersze do nauki – ? Herbata?
Suszone liście
Zalane wrzątkiem
Są przepysznego
Picia początkiem.
Pijesz gorącą
Albo schłodzoną,
Z cytryną, gorzką
Albo słodzoną.
Może być czarna,
Zielona, biała,
Byle ci tylko zasmakowała.
? Kosmosie?- I. Salach
W ogromnym, ciemnym kosmosie,
Krążą różne planety.
Chciałbym je kiedyś odwiedzić,
Bo teraz nie mogę niestety.
Tych planet jest razem dziewięć.
Pozwólcie, że je wymienię:
Merkury, Wenus i Ziemia,
Co dalej? Bo chyba nie wiem.
Mars, Jowisz, Saturn i Uran
– Kolejne planety wymieniam.
Jest jeszcze Neptun i Pluton,
-aż tyle mam do zwiedzenia.
Nie wiem czy to możliwe,
By na nie kiedyś polecieć,
Lecz wiem, że marzenia o tym
Najlepsze są na świecie.
Danuta Wawiłow
A jak będę dorosła- wiersz
Jak mi ręce urosną,
Jak mi nogi urosną,
Jak już będę dorosła
I wysoka jak sosna,
To zostanę , zostanę, zostanę ? no kim?
To na pewno zostanę lekarzem!
Przyjdę w białym fartuchu,
Mamię zajrzę do ucha,
Tatę poklepię po brzuchu,
Powiem: ?Trzymaj się zuchu!?
I zapiszę, zapiszę, zapiszę? no co?
I zapiszę paskudne lekarstwo!
Inne ważne wydarzenia w grupie:
1.Pomoc w gromadzeniu pokarmów dla ptaków i kotów
2.Zebranie grupowe podsumowujące I półrocze pracy wychowawczo-dydaktycznej i opiekuńczej.
3. Światowy Dzień Kota- uroczystość przedszkolna
4. ? Kosmiczna podróż? ?zajęcia biblioteczne połączone z prezentacją multimedialną w Centrum Kulturalno- Bibliotecznym w Dobrym Mieście. Wypożyczanie przez dzieci książek z biblioteki.
5. ?Gość w przedszkolu?- spotkanie z panią B. Opała i uczennicami z ZSZ w Dobrym Mieście na temat bezpieczeństwa i unikania zagrożeń.