Grudzień
Tematy kompleksowe:
1.Czekamy na święta (12.12.- 23.12.2016r.)
2.Czekamy na Nowy Rok (27.12 -30.12.2016r.)
Zadania z podstawy programowej:
7.Wychowanie przez sztukę dziecko widzem i aktorem.
8.Wychowanie przez sztukę muzyka: różne formy aktywności muzyczno-ruchowej (śpiew, gra, taniec).
15.Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.
13.Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.
4.Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.
Cele operacyjne:
-dz. pozna zwyczaje związane ze świętami Bożego Narodzenia
-dz. eksperymentuje w trakcie używania różnych materiałów plastycznych
-dz. czerpie radość z przygotowania okolicznościowych upominków dla najbliższych osób
-dz. ćwiczy umiejętność posługiwania się określeniami opisującymi położenie przedmiotów w przestrzeni: na, nad, pod, obok, między, za
-dz. rozwija spostrzegawczość wzrokową i logiczne myślenie
-wdrażanie do uważnego słuchania i wyrażania swoich opinii na określony temat
-dz. próbuj ilustrować treść piosenki ruchem
-dz. potrafi zaśpiewać łatwe 2-zwrotkowe piosenki
-dz. słucha uważnie piosnek śpiewanych przez nauczyciela i odtwarzanych z CD
-dz. śpiewa poznane piosenki
-dz. pozna znaczenie słowa ?kolęda?
-dz. rozwija pomysłowość i sprawność manualną
-dz. uczestniczy w przedszkolu w koncertach muzycznych
-dz. zna i nazywa niektóre instrumenty perkusyjne
-dz. wie, jak należy zachować się w trakcie koncertu
– słucha z uwagą muzyki instrumentalnej na przedszkolnych koncertach
-dz. rozpoznaje i nazywa instrumenty perkusyjne
-dz. bierze aktywny udział w ćwiczeniach artykulacyjnych
-dz. powtarza wyrażenia onomatopeiczne
-dz. dowie się, że nie każdy może samodzielnie wyciąć drzewko- robią to tylko pracownicy lasu
-dz. wykonuje czynności manipulacyjne
-dz. wydziera różne kształty z papieru
-dz. potrafi wskazać przedmioty w kształcie koła i wyróżnić je spośród innych obiektów
-dz. rozpoznaje kształty figur geometrycznych płaskich i przestrzennych oraz używa ich nazw: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt
-dz. rozwija logiczne myślenie podczas tworzenia zbiorów
-dz. utrwala umiejętność liczenia, posługuje się liczebnikami porządkowymi
-dz. nazywa kolory
-dz. aktywnie uczestniczy w zajęciach organizowanych przez n-la
-dz. ćwiczy motorykę małą
-dz. utrwala wiadomości nt Świąt Bożego Narodzenia
-dz. utrwala znaczenie słowa ?kolęda?, wysłucha słów i melodii utworów świątecznych
-dz. wczuje się w świąteczną atmosferę, pozna tradycję kolędowania
-dz. opowie o kolędach i pastorałkach śpiewanych i słuchanych w jego domu rodzinnym; tworzenie miłej, świątecznej atmosfery
-dz. zna stałe następstwo dnia i nocy
-rozwijanie pamięci słuchowej poprzez zapamiętywanie dni tygodnia
-dz. posługuje się liczebnikami porządkowymi
-dz. odróżnia dynamikę o różnym natężeniu (głośno, cicho, średnio), oraz o natężeniu stopniowanym (coraz ciszej, coraz głośniej)
-dz. potrafi określić charakter muzyki (wesoła, skoczna, smutna)
-dz. przyporządkuje określone fragmenty konkretnym porom roku
-dz. wykona improwizację ruchową do muzyki
-dz. rozwija logiczne myślenie oraz umiejętność uzasadniania swojej wypowiedzi
-dz. ćwiczy percepcję słuchową
Piosenki:
?Świąteczne aniołki?
1. Popatrz jak na szybach mróz maluje wzorki
A z nieba na ziemię wędrują aniołki /bis
Ref.: Świąteczne aniołki, wesołe aniołki
Na chmurach fikają koziołki
Fikają z radości, ze będziesz je gościć
Na święta, na święta, kolęda
2. W Boże Narodzenie do ciebie przylecą
Przyniosą podarki i gwiazdą zaświecą /bis
Ref.: Świąteczne aniołki??
?Wesoła choineczka?
Choinka na polanie
Uśmiecha się do słońca.
Ref. A my ją zaprosimy,
A my ją zaprosimy
Do nas, do przedszkola
Zielona choineczka
Ubrana jak królewna.
Ref. A my jej zaśpiewamy,
A my jej zaśpiewamy
Wesołą kolędę:
Przybieżeli do Betlejem pasterze, Pasterze?”
Ważne wydarzenia:
- ?Mikołajki?- zorganizowanie spotkania z Mikołajem
- ?Świąteczne zamieszanie?- inscenizacja z okazji Świąt Bożego Narodzenia