Październik
- Idzie lasem Pani Jesień (3.10.- 14.10.2016r.)
- Ja i moja rodzina /Program Wychowawczy/ (17.10.- 21.10.2016r.)
- Czystość to zdrowie każdy przedszkolak Ci to powie!? (24.10.? 28.10.2016r.)
Realizowane obszary z Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego
2.Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku.
5.Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.
8.Wychowanie przez sztukę muzyka: różne formy aktywności muzyczno-ruchowej (śpiew, gra, taniec).
12.Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt.
13.Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.
15.Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.
Zamierzone efekty/ umiejętności dzieci: (cele szczegółowe)
-dz. dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie w kolejnych porach roku, wie, jaki ma to wpływ na zachowanie zwierząt
-dz. dostrzega bogactwo barw i kształtów liści jesienią
-dz. wykonuje czynności manipulacyjne
-dz. stara się prawidłowo posługiwać klejem – usprawnianie zręczności rąk
-dz. potrafi zaśpiewać łatwe 2-zwrotkowe piosenki
-dz. rozwija poczucie rytmu
-dz. ćwiczy umiejętność posługiwania się liczebnikami porządkowymi
-dz. rozwija kreatywność poprzez eksperymentowanie z różnym materiałem plastycznym
-dz. przestrzega zakazu zrywania i próbowania nieznanych roślin i owoców
-dz. stosuje się do ustalonych zasad zachowania się w czasie wycieczki
-dz. poznaje i nazywa drzewa: dąb, klon, kasztanowiec, jarzębinę, ich owoce i liście
-dz. próbuje posługiwać się nożyczkami, wycinając dowolne kształty i po wyznaczonej linii prostej
-dz. dostrzega w krajobrazie zmiany charakterystyczne dla kolejnych pór roku
-dz. potrafi podać swoje imię i nazwisko, potrafi powiedzieć, jak nazywają się rodzice i inni członkowie rodziny: wie, jaki jest stopień pokrewieństwa między dziadkami i rodzicami
-dz. wie, że nie należy opowiadać o sobie osobom obcym
-dz. dostrzega regularności rytmu w danym układzie
-dz. rozwija umiejętność naśladowania ruchów związanych z codziennymi czynnościami /gesty powitalne, jedzenie, ubieranie, kierowanie samochodem
-dz. rozwija zdolności aktorskie i kreatywność
-dz. ćwiczy umiejętność prawidłowego trzymania kredki
-dz. próbuje wyciągać wnioski z obserwowanych zjawisk fizycznych
-dz. rozumie konieczność dbania o higienę jamy ustnej
-dz. poddaje się spokojnie badaniu u lekarza
-dz. przestrzega ustalonych zasad jedzenia słodyczy
-dz. stara się zachować spokój w czasie przeglądów stomatologicznych i leczenia zębów
-dz. potrafi połączyć przyczynę ze skutkiem
-dz. dostrzega logiczny związek w odniesieniu do sytuacji przedstawionej w historyjce obrazkowej
-dz. próbuje ilustrować treść piosenki ruchem
-dz. uczestniczy aktywnie w zabawach ruchowych ze śpiewem
-dz. rozumie potrzebę wizyty u lekarza w przypadku odczuwania objawów choroby
-dz. wie, że nie może samodzielnie zażywać lekarstw i stosować środków chemicznych
-dz. pozna wyposażenie apteczki, dowie się, do czego służą poszczególne elementy wdrażanie do utrzymywania czystości ciała, kształtowanie pozytywnego nastawienia do wizyt u pielęgniarki
Wiersze i piosenki do nauki:
Kasztanki – piosenka
Wiatr pogłaskał stary kasztan po złotej czuprynie, A w ogródku już kasztanki skaczą po ścieżynie.
Kto się z nami bawić chce w kasztankową grę?
Kto się z nami bawić chce w kasztankową grę?
Jeden w prawo, drugi w lewo, trzeci skoczył boczkiem,
Ten malutki, okrąglutki w trawie błyska oczkiem.
Kto się z nami bawić chce w kasztankową grę?
Kto się z nami bawić chce w kasztankową grę?
A ten piąty, a ten szósty, kasztanek łaciaty
Zamiast dzieciom do kieszonki – skoczył między kwiaty.
Nie chce z nami bawić się w kasztankową grę?
Kto się z nami bawić chce w kasztankową grę?
Moja wesoła rodzinka – piosenka
My rodzinę dobrą mamy,
zawsze razem się trzymamy!
I choć czasem czas nas goni,
My jak palce jednej dłoni!
Mama, tata, siostra, brat
I ja to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad
To wesoły jest mój świat!
Mama zawsze kocha czule,
ja do mamy się przytulę,
Tata kocha, lecz inaczej,
uspokaja, kiedy płaczę.
Mama, tata, siostra, brat
I ja to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad
To wesoły jest mój świat!
Gdy napsocę i nabroję,
siedzę w kącie, bo się boję!
Tata skarci, pożałuje,
a mamusia pocałuje!
Mama, tata, siostra, brat
I ja to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad
To wesoły jest mój świat!
Kiedy nie mam taty, mamy,
wszyscy sobie pomagamy!
I choć sprzątać nie ma komu,
jest wesoło w naszym domu!
Mama, tata, siostra, brat
I ja to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad
To wesoły jest mój świat!
Rodzina zabawa paluszkowa
Ten pierwszy to dziadziuś,
A drugi babunia,
Największy to tatuś,
A obok mamusia,
A to jest dziecinka mała,
A to moja rączka cała.
Szczotka, pasta, kubek- piosenka
Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda,
tak się zaczyna wielka przygoda.
Myje zęby, bo wiem dobrze o tym,
kto ich nie myje ten ma kłopoty.
Żeby zdrowe zęby mieć, trzeba tylko chcieć.
Szczotko, szczotko, hej szczoteczko, ooo
zatańcz ze mną, tak w kółeczko, ooo
w prawo, w lewo, w lewo, w prawo, ooo
po jedzeniu, kręć się żwawo, ooo
w prawo, w lewo, w lewo, w prawo, ooo
po jedzeniu kręć się za żwawo, ooo.
Bo to bardzo ważna rzecz, żeby zdrowe zęby mieć.
Inne ważne wydarzenia w grupie:
- Szukamy kolorów jesieni – wycieczka do lasu /Nadleśnictwo Wichrowo/
- Gość w przedszkolu spotkanie panią pielęgniarką
- Wycieczka do gabinetu stomatologicznego – spotkanie z panią stomatolog (Akademia Aguafresh)