Wrzesień
Tematy kompleksowe
- Przedszkolny nadszedł czas (1.09.- 09.09.2016 r.)
- Jak przedszkolak idzie drogą? (12.09.- 16.09.2016 r.)
- Jesień w sadzie i w ogrodzie (19.09.- 30.09.2016 r.)
Realizowane obszary z Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego:
- Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dziećmi i dorosłymi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.
- Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku.
- Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.
- Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.
- Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt.
- Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.
Zamierzone efekty/umiejętności dzieci: (cele szczegółowe)
- dz. poznaje pozytywne wzorce zachowań w grupie rówieśniczej,
- dz. przestrzega zasad funkcjonowania w grupie,
- dz. podpisze kodeks grupowy odbijając kciuk na karteczce ze swoim imieniem,
- dz. zna nazwę grupy, maskotkę grupową żabkę Rechotkę,
- dz. wie, jakie znaczenie dla zdrowia ma pobyt na świeżym powietrzu,
- dz. potrafi grzecznie zachować się w szatni oraz w łazience,
- dz. rozpoznaje emocje: radość, smutek, strach, złość, i określa sytuacje będące ich źródłem,
- dz. porównuje przedmioty, określając podobieństwa i różnice,
- dz. określa, gdzie mieszka bez podawania adresu,
- dz. poprawnie reaguje na sygnalizację świetlną: czerwone światło stop, zielone światło przejdź przez ulicę,
- dz. aktywnie uczestniczy w spotkaniach z ludźmi różnych zawodów, np. policjantem,
- dz. orientuje się, do kogo należy się zwrócić o pomoc w sytuacji niebezpiecznej,
- dz. rozróżnia numer telefonu policji,
- dz. przechodzi przez ulicę, stosując się do wskazówek nauczyciela,
- dz. wyjaśnia rolę „odblasków” (znaczków, koszulek, czapek),
- dz. aktywnie uczestniczy w przygotowaniu potraw z owoców,
- dz. aktywnie uczestniczy w przygotowaniu prostych potraw z wykorzystaniem sprzętu gospodarstwa domowego,
- dz. wyjaśnia znaczenie spożywania marchewki, podkreślając korzyści dla zdrowia,
- dz. aktywnie uczestniczy w wycieczkach do sadu, ogrodu,
- dz. rozpoznaje wybrane warzywa i owoce, nazywając je,
- dz. stosuje się do umów i znaków, sygnałów umownych stosowanych przez nauczyciela, służących bezpieczeństwu dzieci.
Wiersze i piosenki do nauki:
Wiersz
W przedszkolu jak w domu
Czy słońce na niebie,
Czy deszcz z nieba leci,
Idą z rodzicami
do przedszkola dzieci.
W przedszkolu zabawek
I książek bez liku.
Każdy ma tam miejsce
Przy małym stoliku.
Razem z naszą panią
Pilnie się uczymy.
Gdy czas na zabawę,
Chętnie się bawimy.
Powiem wam coś jeszcze!
Nie mówcie nikomu,
Że my się czujemy
W przedszkolu jak w domu!
Autor: B. Szelągowska
PIOSENKI
Będę kierowcą
Jedzie auto coraz prędzej,
co za pęd, co za pęd!
żółte światło, pas na jezdni,
teraz skręt, teraz skręt.
Ref. Bardzo trudno być kierowcą,
lecz ja mówię wszystkim chłopcom,
że kierowcą, że kierowcą
muszę kiedyś być.
Szara jezdnia, na tej jezdni
aut jest sto, aut jest sto.
Zmiana świateł, tu czerwone,
a więc stop, a więc stop.
Ref. Bardzo trudno być kierowcą,
lecz ja mówię wszystkim chłopcom,
że kierowcą, że kierowcą
muszę kiedyś być.
Różne światła, różne znaki
trzeba znać.
Musze wiedzieć, kiedy jechać,
kiedy stać, kiedy stać.
Ref. Bardzo trudno być kierowcą,
lecz ja mówię wszystkim chłopcom,
że kierowcą, że kierowcą
muszę kiedyś być.
Dary Jesieni
Za domem w ogrodzie
dojrzały warzywa.
Wzięła Zosia koszyk i warzywa zrywa (2x)
Ref. Cebulę i pory,
Kapustę, kalafiory
Marchew i selery
I pietruszki cztery.
Poszła więc do sadu,
co się złotem mienił,
by dary pozbierać od Pani Jesieni (2x)
Ref. Tu śliwka, tu gruszka,
tam słodkie są jabłuszka,
a pod płotem stoi
malin pełen słoik.
Inne ważne wydarzenia w grupie:
We wrześniu odbyło się spotkanie z policjantem w przedszkolu, dzieci obejrzały przedstawienie teatralne pt. Jesienne opowieści w wykonaniu Teatru Korzunowicze z Olsztyna, dzieci samodzielnie wykonywały pyszną sałatkę owocową, świętowały Dzień Przedszkolaka, w którym były zabawy i tańce przy muzyce, a także każde dziecko otrzymało kolorowy balonik oraz zorganizowano Spotkanie integracyjne z rodzicami przy ognisku na Ranczo w Dolinie.